پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- حامد رحیم پور- داستان احمد الاسیر بر می گردد به تصمیم «مستر همفر»، آنجایی که این مرد انگلیسی با ورودش به عربستان در جست‌وجوی شیخی از میان شیوخ عرب بود تا به واسطه او بتواند، میان مسلمانان تفرقه بیفکند. به این ترتیب به «محمد ابن عبد الوهاب» برخورد کرد و او را بهترین گزینه برای اجرای خواسته‌هایش دید.

اگرچه مستر همفر و محمد ابن عبد الوهاب از روی زمین محو گردیدند، اما اندیشه‌ها و تعالیم آن ها برجای ماند تا اینکه در این اواخر نیز «عرعور» در عربستان،«العریفی» در کویت،«البغدادی» در عراق و «الاسیر» در لبنان، حکم شمشیر را بر مردمان این منطقه صادرمی‌کنند.البته جریان سلفی تکفیری در لبنان از اهمیت خاصی بر خوردار است چرا که این جریان با عملکرد خود در حال ضربه زدن به مجاهدینی است که از قضا دقیقا در خط مقدم جبهه‌ نبرد با صهیونیست‌ها فعال‌اند. با بازداشت احمد الاسیر پرونده تروریست کم فروغ و زودگذر وابسته به غرب در لبنان بسته شد.

با وجود آنکه در بین اهل سنت حتی شرورترین افراد نیز به راحتی لعن نمی‌شوند، وی به لعن سید حسن نصرا... اقدام می کرد.بازداشت این تروریست منطقه‌ای می‌تواند نقطه روشنی برای بازشدن جعبه سیاه وی و رو شدن دست بسیاری از عوامل منطقه‌ای حمایت از تروریسم باشد، البته نیروهای امنیتی لبنان باید هوشیار باشند که سناریوی ماجد الماجد تروریست سعودی بازداشت شده در ماجرای انفجار سفارت ایران دربیروت  و مرگ مشکوک وی پیش از انجام بازجویی‌های لازم بار دیگر تکرار نشود.