به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین، علی مطهری ظهر امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس در واکنش به استعفای نمایندگان استان فارس در اعتراض به انتخاب سرپرست استانداری برای این استان خاطرنشان کرد: نمایندگان تنهاد می توانند در حد ارائه پیشنهاد در کار اجرایی دخالت کنند، اما اینکه برای دولت الزام ایجاد کنند که فلان فرد باشد و فلان فرد نباشد؛ این کار درست نیست و خلاف قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه دولت باید در چنین اموری که از وظایف آن به شمار می رود، به طور مستقل تصمیم بگیرد، تصریح کرد: درچند سال اخیر این رویه باب شده و از روزی که وزیر کشور در جلسه رای اعتماد گفت که من استانداران را با نظر نمایندگان انتخاب می کنم اشتباهی مرتکب شد، که باعث ایجاد این توقعات شد. در حال حاضر این مسئله برای خود او مشکل ساز شده است. این در حالی است که نمایندگان به هیچ وجه حق دخالت در امور اجرایی را ندارند و حداقل می توانند پیشنهاد بدهند. به عنوان مثال نمایندگان می توانند بگویند که ما این فرد را اصلح می دانیم حال، تصمیم با دولت است و دیگر نباید دنبال کنند که حتما باید این فرد انتخاب شود.

وی افزود: در زمان دولت آقای احمدی نژاد یادم می آید که وی بخشنامه ای صادر کرده بود که استانداران در انتخاب فرمانداران توجهی به نظرات نمایندگان نداشته باشند. اگر چه لحن این بخشنامه کمی تند بود ولی اصل این حرف، حرف درستی بود. چراکه اصلا نمایندگان نباید تا این حد در امور اجرایی دخالت کنند و این رویه غلط باید از بین برود.

مطهری در پاسخ به این سئوال که با توجه به شرایط به وجود آمده، پیشنهاد شما به وزارت کشور چیست؟ گفت: دراستان فارس با توجه به دخالت هایی که برخی نهادها و گروه‌ها دارند، باید یک استاندار قوی و مستقل در آنجا مسئولیت را برعهده بگیرد. به طوری که تحت تاثیر فشارهای آن ها قرار نگیرد. وزیر کشور در برابر نمایندگان استان فارس کوتاهنیاید.

وی تصریح کرد: برای وزارت کشور دیگر در مقطع کنونی، عقب نشینی معنی ندارد. اگر عقب نشینی کند فردا در انتخاب فرمانداران دوباره این مسئله پیش می آید. بنا براین وزیر کشور باید نظر خودش را اعمال کند و تحت تاثیر فشارها قرار نگیرد.