به گزارش پارس در ستون جهت اطلاع روزنامه جمهوری اسلامی آمده است:

*دولتمردان انگلیسی بار دیگر با ابراز نگرانی درباره فرقه ضاله بهائیت، ایران را متهم به نقض حقوق بشر کردند. دولت انگلیس در واکنش رسمی به گزارش کمیته امور خارجی مجلس عوام این کشور درباره ایران اعلام کرد از وضع حقوق بشر در ایران نگران است. در گزارش دولت انگلیس از برخورد با فرقه ضاله بهائیت در ایران انتقاد و تصریح شده است محدود بودن آزادی بیان و مجازات اعدام، انگلیس را نگران می‌کند و می‌افزاید: نباید برای پیشرفت در مذاکرات در دیگر حوزه‌ها، هیچ امتیازی در بحث حقوق بشر به ایران داده شود. در عین حال، دولت انگلیس در این گزارش اعلام کرده است مدرک قطعی که نشان دهد ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای گام برداشته است، وجود ندارد. همین گزارش افزوده است: احتمالاً دورنمایی برای شکل گیری یک توافق پایدار که در آن به ایران اجازه غنی سازی اورانیوم داده نشود، وجود ندارد.

* رفتار زشت وهابی‌ها در سرزمین وحی و در حق پیروان سایر مذاهب اسلامی تشدید شده است. تازه‌ترین کلیپ ویدئویی که وهابی‌ها به صورت عمومی اقدام به انتشار آن در فضای مجازی نموده‌اند، یک فرد وهابی را در لباس احرام نشان می‌دهد که در مسجدالحرام رفتار غیراخلاقی وقیحانه‌ای نسبت به یک روحانی شیعه می‌نماید. این رفتار زشت تنها در چند متری کعبه اتفاق افتاد. قبلاً نیز صحنه‌ای از ایجاد مزاحمت دو طلبه وهابی برای یک روحانی شیعه در جوار مسجدالنبی در فضای مجازی و برروی تلفن‌های همراه منتشر شده بود. لازم است مسئولین سازمان حج و سفارت ایران در عربستان برای جلوگیری از این رفتارهای زشت اقدام نمایند.

* علمای مالزی همکاری با داعش را حرام اعلام کردند. هاروسانی زکریا مفتی استان "پراک" مالزی در پی درخواست "نجیب تون رزاق" نخست‌وزیر این کشور برای روشنگری مردم در قبال حضور برخی شهروندان مالزی در درگیری‌های عراق و سوریه، گفت همکاری با داعش و حضور در این گروه حرام است. وی تاکید کرد: از آنجائی که گروه تروریستی داعش سایر مسلمانان را می‌کشد، پیروان این گروه که در جنگ کشته می‌شوند، شهید نیستند و تفکرات داعش با اصول اسلامی در تضاد است. رئیس دانشکده مطالعات بین‌الملل و حقوق دانشگاه "پوتارا" مالزی (یو. یو. ام) نیز با ژئوپلتیکال (جغرافیایی - سیاسی) خواندن فعالیت‌های گروه تروریستی داعش از مردم خواست به این گروه تروریستی نپیوندند. احمد مرتضی محمد گفت: گروه تروریستی داعش اصول اسلامی را رعایت نمی‌کند، آنها به دنبال تشکیل دولت به اصطلاح اسلامی در عراق و سوریه هستند، بنابر این چشم انداز سیاسی و نه مذهبی در این زمینه وجود دارد. وی از دولت مالزی خواست با معرفی واقعی گروه تروریستی داعش از پیوستن شهروندان این کشور به این گروه جلوگیری کند. این استاد دانشگاه همچنین خواستار اقدام جدی دولت مالزی علیه کسانی شد که شهروندان مالزی را برای حضور در گروه تروریستی داعش تشویق می‌کنند.