پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- با تصمیم هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، اداره اجلاس آتی این مجلس توسط آیت الله هاشمی شاهروی خواهد بود که اخیرا این موضوع مورد اعتراض هاشمی رفسنجانی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، به دلیل بیماری که برای آیت الله مهدوی کنی ریاست مجلس خبرگان رهبری بوجود آمده است اجلاس آتی خبرگان رهبری بدون حضور وی با تصمیم هیات رییسه این مجلس توسط نایب رییس خبرگان، آیت الله هاشمی شاهروی خواهد بود که اخیرا مورد اعتراض هاشمی رفسنجانی رییس پیشین این مجلس قرار گرفته است.

هاشمی رفسنجانی معتقد است در مورد اداره مجلس خبرگان همه اعضای بایستی تصمیم گیری کنند و هیات رییسه، چنین حقی ندارد. بر اساس این اعتراض، احتمالا در جلسه آینده در مورد ریاست این مجلس تصمیم گیری انجام می گیرد.

هاشمی رفسنجانی همچنان به ریاست مجلس خبرگان، می اندیشد لیکن با وجود برخی کسالت ها و احتمال عدم اقبال اعضای خبرگان، وی، آیت الله هاشمی شاهرودی را مناسب این مسوولیت می داند. در عین حال که دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور پیشین نیز حامی ریاست آیت الله هاشمی شاهرودی بر مجلس خبرگان است.

شانزدهمین اجلاس دور چهارم مجلس خبرگان در 11 و 12 شهریور در محل مجلس شورای اسلامی سابق تشکیل خواهد شد.

هنوز سخنران ویژه شانزدهیم اجلاس خبرگان مشخص نشده است، و در صورتی که آیت‌الله مهدوی‌کنی نتواند در این جلسه حضور پیدا کند، اجلاسیه شانزدهم خبرگان با مدیریت نایب‌رییس اول یعنی آیت‌الله هاشمی شاهرودی برگزار خواهد شد.

آیت‌الله مهدوی‌کنی ریاست مجلس خبرگان رهبری از چهارده خرداد ماه سال جاری تاکنون به دلیل عارضه قلبی و مغزی در بیمارستان بستری است.