بسم الله الرحمن الرحیم

مردم آگاه ایران اسلامی
روز قدس رهایی مسلمانان از چنگال صهیونیسم بین‌الملل است.
روز جهانی قدس روز پاسداشت بیش از نیم قرن مقاومت و مبارزه مردم مظلوم فلسطین است.
روز جهانی قدس روز فریاد آزادی‌خواهی و گرامیداشت خون هزاران شهید و یادآور رنج‌ها و مرارت‌های میلیون‌ها آواره فلسطینی است.
روز جهانی قدس روز بزرگداشت امام خمینی (ره) به عنوان پرچمدار مبارزه با استبداد جهانی و صهیونیسم بین‌الملل است. هم او بود که در روزهای آغازین نهضت اسلامی ملت ایران دو موضوع را هدف قرار داد:
۱-مظالم آمریکا در ایران و جهان
۲-ستم‌ها و جنایات رژیم اشغالگر قدس به عنوان یک رژیم نامشروع در قلب کشورهای اسلامی

ملت بزرگ ایران
امروز که بیداری اسلامی استبداد و استعمار خارجی را در کشورهای اسلامی هدف قرار داده است مسلمانان مدیون شجاعت ، بصیرت و هوشیاری امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است.
هم او بود که همگان را دعوت به جهاد و مقاومت علیه تبهکاران اسرائیل غاصب کرد.
هم او بود که بذر بیداری در بلاد اسلامی کاشت و امروز ما شاهد ثمره این مقاومت و مبارزه و تعمیق آن در جهان اسلام هستیم.

مسلمانان جهان
قدس قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان است، ما در هیچ شرایطی نمی‌توانیم آنرا در چنگال صهیونیسم جنایتکار تا ابد غصب شده تلقی کنیم. برای رهایی قدس شریف و کوتاه کردن دست کفار و مشرکین از این حرم شریف نباید از هیچ کوششی فروگذار کنیم.
جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله و ۲۲ روزه حماس نشان داد قدرت صهیونیسم و افسانه شکست ناپذیری آن یک توهم است و اگر همت کنیم می‌توانیم ریشه فساد و تباهی تروریست‌های اسرائیلی را در منطقه و جهان با بسیج دنیای اسلام از بیخ و بن برکنیم.

آزادگان جهانی
روز قدس یک روز جهانی است، روز مقابله ی مستضعفین با مستکبرین، روز پاسداشت کرامت و آزادی انسانی، روز مقابله با ابرقدرت‌ها، روز بیداری و هوشیاری، روز رهایی از قید اسارت و بردگی قدرت‌های شیطانی و بالاخره روز پیوستن به خدا و اتکا به قدرت لایزال الهی است. باید این روز بزرگ را گرامی بداریم و عظمت آنرا به گوش جهانیان برسانیم.
امسال نیز آمریکا در غفلت و سردرگمی اعراب و برخی رهبران خود فروخته جهان اسلام دور تازه‌ای از گفت‌و‌گوهای سازش را مدیریت می‌کند. با لطف خداوند متعال این تلاش‌ها، همانند گذشته با شکست و ناکامی روبه‌رو خواهد شد و خط مقاومت جهاد و پایداری مقابل رژیم اشغالگر قدس پر قدرت‌تر از همیشه در برابر این سازش خواهد ایستاد.
مسلمانان در روز جهانی قدس امسال چنین تلاش‌های مذبوحانه‌ای را محکوم خواهند کرد و اجازه خیانت و پاک کردن بیش از نیم قرن جنایات رژیم صهیونیستی را به احدی نخواهند داد.
این بنده و نیز اعضای معزز مجلس خبرگان رهبری با گرامی داشت روز قدس همپای میلیون‌ها مسلمان در سراسر ایران و جهان به خیابان‌ها خواهیم آمد و جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی را در حق ملت مظلوم فلسطین محکوم می‌کنیم و از خداوند بزرگ آزادی قدس شریف را مسئلت می‌نماییم.
والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته
محمدرضا مهدوی‌کنی