پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- سعید جلیلی فعالیت سیاسی خود را با راه اندازی یک مرکز تحقیقات و جلسه با اساتید دانشگاه امام صادق(ع) گسترش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، بعد از اتفاقاتی که در جریان انتخابات یازدهم ریاست جمهوری رخ داد اکنون دکتر سعید جلیلی تلاش دارد با راه اندازی یک مرکز تحقیقاتی و جلسه با برخی اساتید دانشگاه، به کار مبنایی و ریشه ای پیرامون حکومت اسلامی بپردازد.

وی برای راه اندازی مرکز تحقیقاتی، با آیت الله باقری کنی جلساتی را برگزار کرده است که دکتر زاهدی وفا طرح اولیه این مرکز را آماده کرده است. دکتر جلیلی تلاش دارد تا این مرکز زیر نظر یک عالم برجسته مانند آیت الله باقری کنی باشد.

آیت الله محمدباقر(مهدی) باقری کنی در دور اول، دوم و چهارم(دوره کنونی) مجلس خبرگان رهبری نماینده مردم تهران بوده است. وی از ابتدای تأسیس دانشگاه امام صادق علیه السلام تا کنون به عنوان عضو هیأت علمی و قائم مقام دانشگاه مشغول به فعالیت است. شخصیت علمی و اخلاقی وی در میان دانشجویان، کارکنان و اساتید زبانزد است و وی را به محل مراجعه برای رفع مسائل علمی، اخلاقی و دینی بدل کرده است.

bagherikani

وی که از شاگردان مبرز درس خارج آیت الله بروجردی و امام خمینی ره بود، علاوه بر فقه و اصول، در فلسفه و تفسیر سال‌ها ازدرس‌های علامه طباطبایی بهره برد و در قزوین و تهران در درس‌های اسفار آیت الله سید ابوالحسن رفیعی قزوینی حاضر می‌شد.

جلسات دکتر سعید جلیلی با اساتید دانشگاه نیز به صورت منظم برگزار می شود و بحثفعلی این جلسات، برنامه ریزی در حکومت اسلامی است.

دکتر علی باقری(معاون پیشین دبیر شورای عالی امنیت ملی) دکتر محمد هادی زاهدی وفا، رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) و معاون وزیر اقتصاد در دولت نهم و عضو شورای عالی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت)، دکتر علی غلامی(عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و رییس دانشکده حقوق)، فرشاد شریعت(عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) دانشکده معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی)، دکتر مسعود درخشان(استاد دانشگاه امام صادق(ع) در رشته اقتصاد)، دکتر محمدهادی همایون(معاون آموزشی دانشگاه امام صادق(ع) و عضو هیأت علمی دانشکده معارف اسلامی، فرهنگ و ارتباطات) در این جلسات حضور مستمر دارند.