به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، تحلیلگران اعلام می کنند تهدیدهای مکرر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درباره حمله به تاسیسات هسته ای ایران پس از توافقنامه ای که یکشنبه اعلام کرد بیش از پیش به طبل توخالی می ماند.

ایتان بن الیاهو فرمانده پیشین نیروی هوایی اسرائیل دوشنبه در گفتگو با رادیو نظامی اسرائیل اعلام کرد: « هیچ احتمالی وجود ندارد که اسرائیل به ایران در طول شش ماهی که این توافقنامه موقت اجرا می شود، حمله کند. »

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه دوشنبه اعلام کرد: « هیچ کس در این دوره حمله اسرائیل را درک نخواهد کرد. »

کارشناس نظامی روزنامه هاارتص می گوید: « تا زمانی که راه حل گسترده ای برای این توافقنامه موقت وجود داشته باشد، بمباران کردن تاسیسات هسته ای ایران خودکشی سیاسی و دیپلماتیک است. »

یک مقاله نویس همین روزنامه تهدیدهای نتانیاهو را به مسخره گرفت. وی از نخست وزیر اسرائیل خواست تا از « تبلیغات تهاجمی و بی فایده» علیه دولت آمریکا نیز خودداری کند.

این مقاله نویس تاکید کرد: « شما از همین افرادی که امروز به آنها توهین می کنید، فردا خواهید خواست شما را از باتلاقی که اکنون آنها از شما می خواهند در آن وارد نشوید، خارج کنند. »

وی از نتانیاهو به سبب اینکه« طوری عمل کرده است که گویی آماده می شده است دستور حمله نظامی به ایران را در وسط گفتگوها صادر کند » انتقاد کرد.

این سرمقاله نویس به تمسخر با اشاره به نگرانی های مشترک اسرائیل با شیخ نشینان خلیج فارس در برابر تهران نوشت: « چنین تصمیمی اسرائیل را با کل جهان به جز عربستان سعودی دوست پادشاهی، فداکار و ابدی ما، درگیر خواهد کرد. »

یکشنبه، نتانیاهو اعلام کرد اسرائیل حق و وظیفه دارد از خود دفاع کند.

خبرنگار نظامی این روزنامه عقیده دارد: « اسرائیل فریاد می کشد زیرا این همه آن چیزی است که فعلا برای آن باقی مانده است. »

پینکاس تاکید می کند: « اسرائیل اکنون هیچ نفوذی بر سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران ندارد، به جز اینکه تهدید کند گفتگو با فلسطینیان را از خط اصلی آن خارج می کند. »

یائل گوزانسکی تحلیلگر سابق ایران دردفتر نخست وزیر اذعان کرد: « گزینه های اسرائیل کم و محدود است. این توافقنامه در واقع مجموع جامعه بین المللی را در کنار ایران قرار می دهد.