به گزارش پارس به نقل از مهر، کورش پرند گفت: صدور آزمایشی گواهینامه های الکترونیکی مهارت در ۳ استان البزر، کردستان و تهران آغاز شده و بزودی در دیگر استان ها نیز اجرا می شود. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: این موضوع یک بحث امنیتی در حوزه سلامت صدور گواهینامه های فنی و حرفه ای است و ذینفعان این طرح وزارت ارشاد، وزارت آموزش و پرورش و وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهند بود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بر این اساس، سیستمی طراحی شده که سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به صورت آزمایشی در حال اجرای آن است. پرند بیان داشت: این گواهینامه ها به صورتی طراحی شده که از حدود ۲۰ گواهینامه در چیپ کامپیوتری که دارد پشتیبانی می کند و نکته مهم آن این است که با کد شناسایی و کد ملی که شخص دارد می تواند از طریق پرتال سازمان فنی و حرفه ای به اطلاعات خود دسترسی داشته باشد.

پرند خاطر نشان کرد: برای فعالیت آموزشگاه های آزاد در خارج از مرزها نیز آئین نامه ای تصویب شده است. وی با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه آزاد فعال در سطح کشور وجود دارد گفت: تاکنون مجوز تاسیس بیش از ۵۰ آموزشگاه برای کشورهای عراق، مالزی، امارات، اقلیم کردستان، قطر، آلمان و کانادا صادر شده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور افزود: اعتبار بخشی به مدارک آموزش های مهارتی بر اساس استاندارد های بین المللی از اقدامات جدید این سازمان به منظور استفاده بهینه متقاضیان از گواهینامه های سازمان در سایر کشورها است.