به گزارش پارس به نقل از فارس، در جریانی معاملات بورس اوراق بهادار بسیاری از سهامداران خرد با فروش سهام هایشان برای عرضه اولیه هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) آماده می شوند.

بر اساس این گزارش، برخی شرکتهای سیمانی هم به دلیل اطلاعیه شفاف سازی با کاهش قیمت مواجه شدند و عرضه نیز در گروه سیمانی ها افزایش یافته است.

به گزارش فارس، امروز در گروه های قند و شکر صف خرید تشکیل شده و بسیاری از شرکتهای این گروه به دلیل افزایش قیمت تقویت شدند.

به گزارش فارس، امروز عرضه ها بسیار بیشتر از روزهای گذشته است به طوری که تا به این لحظه شاخص، کاهش ۹۰ واحدی داشته اما در این میان برخی سهم ها از جمله بانکی ها و مخابرات ایران روند مثبتی را طی می کنند.

بر اساس این گزارش، ارزش بازار نیز در عدد ۲۵۸ هزار میلیارد تومان در گردش است.

محمود گودرزی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اعلام زمان عرضه ۵ درصد از سهام هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین در بازار دوم بورس گفت: یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون سهم روز سه شنبه عرضه می شود.

وی ادامه داد: کارگزاری صبا تأمین به عنوان کارگزاری عرضه کننده، مجموعا ۲۹ هزار میلیارد ریال از مجموع سهام کل شرکت را به بازار دوم بورس می آورد.

مدیرعامل کارگزاری صبا تأمین، ادامه داد: این شرکت برای سال مالی منتهی به سی و یکم اردیبهشت ماه ۹۲،۵۷ تومان سود پیش بینی کرده و EPS شرکت برای سال آینده نیز ۸۲ تومان پیش بینی شده است.

به گفته مسئولان بورس، تأمین اجتماعی تعهد دارد تا ۱۰ درصد از سهام هلدینگ پتروشیمی تأمین را در بورس عرضه کند.

‫بزرگترین هلدینگ نفت و گاز سازمان تامین اجتماعی یک بار عرضه شد اما به دلیل قیمت بالای آن ناموفق ماند.