پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- رضا مقدسي- معاون استاندارخراسان جنوبي چندي قبل گفته بود: «50 درصد واحدها ي توليدي اين استان تعطيل شده است.» به گفته او «70 درصد مشکل توقف فعاليت کارخانه ها مربوط به تامين نقدينگي بوده و بخشي از اين صنايع نيز به دليل اختلاف بين قيمت تمام شده بالاي توليد و نرخ فروش محصولات در بازار يا اختلاف شرکا بايکديگر تعطيل شده اند.» وضع واحدهاي توليدي در ساير استان ها کم و بيش به همين منوال است. يکي از شعارهاي اصلي‌ آقاي روحاني اين بود که در کنار چرخ سانتريفيوژها، «چرخ کارخانه ها و چرخ توليد هم بچرخد» جاي انتظار و اميد است که در سفرهاي استاني رئيس جمهورمحترم براي حل مشکلات توليد و فعال شدن کارخانه ها اقدامات عاجلي صورت بگيرد. اقتصاد مقاومتي يعني حل مشکلات توليد و ايستادن روي پاي خود.

درمان اميد آفرين
خدمات درماني دولت خوشبختانه هر روز اميدهاي تازه‌اي مي آفريند. به تازگي حذف دفترچه بيمه نيز مطرح شده است که مي تواند با استفاده از کد ملي نسبت به دريافت اطلاعات بيمه اي افراد براي بستري شدن آنها فعلا در بيمارستان هاي دولتي به کار آيد. قاعدتا در آينده بر همين اساس مي توان بانک اطلاعات درماني افراد را راه اندازي کرد که براساس آن هم بتوان نسبت به روند درمان فرد و هم مشکلات اصلي و آينده بهداشت و درمان کشور ونيز راههاي پيشگيري برنامه ريزي کرد. وجود مديريت دلسوز و پيگير در راس وزارت بهداشت و درمان بسياري از مشکلات را کاسته و بر اميدواري هاي جامعه افزوده است.

آگهي هاي حريم شکن
بعد از فعاليت سايت هاي غير قانوني همسريابي که متاسفانه همچنان ادامه دارد ، حالا آگهي هاي پيدا کردن «همخانه» رواج يافته است! طرف آگهي داده که جواني هستم مجرد و احتياج به يک همخانه خانم دارم که کمي از تنهايي و سکوت در بيايم و ... جاي بسي تاسف و نگراني است که تحت عنوان «ازدواج سفيد» و «پيدا کردن همخانه» و... در سکوت و بي مبالاتي دستگاههاي نظارتي صداي شکستن حريم خانواده و عفت اجتماعي به گوش مي رسد.

خودکشي فرانسه
کتاب «خودکشي فرانسه» نوشته «اريک زمور» در اين کشور جزو پرفروش‌ترين ها شده است. اين کتاب از وضعيت نابه سامان فرانسه وآشفتگي اقتصادي و اجتماعي آن مي‌گويد. نهاد خانواده از هم پاشيده و پايبندي هاي اخلاقي رنگ باخته است. يک کارشناس فرانسوي در تاييد نوشته هاي اين کتاب مي گويد: از مترو خارج شدم در حالي که يک خانواده وجود نداشت وهمه مجرد بودند. يک استاد دانشگاه و مستندساز فرانسوي هم معتقد است: «در فرانسه شما با يک پاسپورت اسرائيلي هرکاري که بخواهيد، مي توانيد انجام دهيد. مي توانيد کسي را به قتل برسانيد و با آرامش سوار هواپيما شويد و فرانسه را ترک کنيد.» به گفته ماريا پوميه «چند ماه پيش يکي از همکاران ديوودونه (کمدين معروف فرانسوي) که در نمايش هاي او نقش صهيونيست ها را بازي مي کند، وسط روز، در مقابل شهرداري منطقه 19 پاريس، توسط 3 نفر مورد حمله قرار گرفت و آن ها حسابي جکي را کتک زدند و فرار کردند.» اين افراد هيچگاه پيدا نشدند در حالي‌که اين ضرب و شتم در برابر دوربين هاي حفاظت شهرداري اتفاق افتاده بود. خانم پوميه دراين باره معتقد است آنها هرگز پيدا نخواهند شد و احتمالا در تل آويو مشغول خوش گذراني هستند!