به گزارش پارس به نقل از مهر، ولید دنده بر با اشاره به فعالیت شبانه روزی پایگاه های امدادی برای رفاه حال عمره گزاران گفت: در شهر مدینه ۵ مرکز درمانی ثابت، یک درمانگاه تخصصی شبانه روزی، ۴ مطب، ۲ پایگاه امدادی، یک اورژانس سیار و یک اورژانس ثابت مشغول به فعالیت است، که بازدید از این مراکز نشان داد، خدمات با بهترین کیفیت به زائران ارائه می شود. وی افزود: واحد اورژانسی سیار در منطقه میقات الشجره و اورژانس ثابت در بین راه مدینه و مکه در منطقه ای به نام بین الحرمین واقع شده است و در صورت نیاز عمره گزاران به مناطق مختلف اعزام می شود. همچنین ۷ مرکز درمانی، ۱ درمانگاه شبانه روزی تخصصی، ۲ درمانگاه عمومی ۱۶ ساعته و ۴ مطب ۸ ساعته نیز در مکه مکرمه آماده خدمت رسانی به زائران است که بخش های درمانی این مراکز شامل داخلی، زنان، قلب و عروق، پزشکی عمومی و کارشناسی بهداشت است که بدون هیچ زمان تعطیلی و به طور مدام به ارائه خدمات صادقانه و خالصانه مشغول هستند.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از ابتدای شروع عمره مفرده تا به حال ۳۱۵ هزار ویزیت در این دو شهر زیارتی انجام شده است گفت: ۱۱۵ هزار خدمات پیراپزشکی، پانسمان ریال نوار قلب، تست قند خون، جراحی سرپایی و سرم درمانی از دیگر فعالیت های انجام شده در این مدت بوده است. همچنین حدود هزار و ۱۰۰ بیمار نیز از ابتدای شروع حج عمره مفرده به بیمارستان های کشور میزبان اعزام شده اند که این بیماران بعد از بهره مندی از سطح خدمات امدادی و نیاز به خدمات گسترده تر به بیمارستان ها اعزام و پس از بهبودی عازم کشور شده اند.

وی تصریح کرد: در این میان ۳۲ بیمار نیز به دلیل شرایط جسمی و روند بیماری که داشتند، با توجه به تصمیم تیم پزشکی به ایران بازگردادنده شدند و مراحل درمان آنها در کشور خودمان در حال پیگیری است.

دنده بر در ادامه به دیالیز ۷۵۰ زائر عمره اشاره کرد و گفت: یکی از فعالیت های مهم تیم های اعزامی به مکه مکرمه و مدینه منوره، دیالیز بیش از ۷۵۰ زائر بیمار بوده است که در هر مرحله حدود ۶ ساعت زمان سپری شده است.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به انجام موفقیت آمیز ۱۰ عمل جراحی بزرگ اشاره کرد و گفت: مهم ترین جراحی های صورت گرفته در خصوص تبدیل، تعویض و یا پیوند عروق قلبی بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۱ زائر خانه خدا با عملیات احیا به زندگی دوباره بازگشته اند افزود: ۵ مورد احیا در مدینه و ۶ عملیات احیا نیز در مکه مکرمه انجام شده است که یکی از این زائران، مرد تونسی بود، که با تلاش تیم مستقر شده در پایگاه امدادی مدینه به زندگی بازگشت