به گزارش پارس به نقل از فارس، عصر امروز به مناسبت هفته مبارزه با دخانیات، در مراسمی نمادین قلیان و سیگار توسط کودکان و نوجوانان در محل بوستان آزادی شهرستان دشتستان دفن شد.

رئیس شبکه بهداشت دشتستان در این آیین با اشاره به روز جهانی بدون دخانیات و شعار امسال، در ارتباط با اهمیت مبارزه با دخانیات مطالبی بیان کرد.

غلامرضا کهن همچنین با نام بردن بیماری هایی نظیر سل و سرطان ریه که ناشی از دخانیات به طور مستقیم و غیر مستقیم هستند مطالبی را بیان کرد و در این باره لزوم مشارکت و زمینه سازی حضور کودکان و نوجوانان در حذف مواد دخانی از میان خانواده ها را خواستار شد.

وی یادآور شد: توجه به بهداشت در تمام امکان در دستور کار قرار دارد و در این مسیر از همه امکانات و توانمندی موجود بهره می بریم.

رئیس شبکه بهداشت دشتستان از اجرای طرح سلامت ملی ایرانیان در دشتستان خبر داد و گفت: این طرح در روستاها با اطلاع رسانی قبلی انجام شده و همه افراد ۳۰ سال به بالا با مراجعه به خانه های بهداشت توسط بهورزان فشار خون آنها گرفته شده و در شهر ها نیز توسط پرسنل بهداشتی در مراکز بهداشتی و درمانی در حال اجرا است.

کهن اضافه کرد: اکیپ های سیار با همکاری نظام پرستاری در مناطق و ادارات با تراکم جمعیت به صورت اکتیو انجام شده است.

وی بیان داشت: در این طرح با اندازه گیری فشار خون و ارجاع فوری افرادیکه فشار خون بالا دارند آموزش ها و توصیه های بهداشتی در زمینه ورزشی (تحرک) و تغذیه داده می شود.

کهن ابراز داشت: تاکنون ۲۷ هزار نفر سنجش شده اند و با توجه به شعار سال که فشار خون را جدی بگیریم و اهمیت بیماری فشار خون این طرح به مدت دو ماه دیگر تمدید شده است.

در ادامه در طی مراسمی نمادین، قلیان و سیگار توسط کودکان و نوجوانان حاضر در بوستان آزادی دفن شد و در پایان به هرکدام از کودکان هدایایی اهداء شد.