به گزارش پارس ، معاون امور نمایشگاهی بیست وششمین نمایشگاه کتاب تهران در گفت وگو با ایسنا، درباره تعدادی از غرفه های خالی مانده نمایشگاه کتاب در بخش ناشران عمومی در شبستان مصلا در نخستین روز برگزاری نمایشگاه گفت: ناشران داخل شبستان ناشرانی هستند که در موعد مقرر ثبت نام کرده اند و ضوابط لازم برای اختصاص غرفه در نمایشگاه را داشته اند. غرفه های خالی مانده ممکن است مربوط به ناشران شهرستانی باشد که احتمالا با تأخیر برای حضور در نمایشگاه اقدام کرده اند.

اللهیاری ادامه داد: امروز بعدازظهر (چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت) به مرور غرفه ها اقدام خواهیم کرد و اگر ناشری به هر دلیلی در غرفه مورد نظر مستقر نشده باشد، بعد از اتمام حجت با آن ها، غرفه ها را در اختیار دیگر ناشران قرار خواهیم داد.

او درباره تعداد غرفه هایی که بیرون از شبستان ایجاد شده اند، نیز توضیح داد: این دسته ناشرانی هستند که تعداد کتاب های شان به حد نصاب نرسیده است و یا برای حضور در نمایشگاه دیر اقدام به ثبت نام کرده اند.

معاون امور نمایشگاهی بیست وششمین نمایشگاه کتاب تهران تعداد این غرفه ها را که خارج از شبستان برپا شده اند، ۳۰ غرفه عنوان کرد.

اللهیاری درباره نتیجه کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران سال گذشته و حضور این ناشران در نمایشگاه کتاب امسال نیز به ایسنا گفت: سال گذشته این شکایات و تخلفات برخی از این ناشران به کمیته رسیدگی به تخلفات رسیده بود که در این کمیته بررسی شد و حضور آن ها در نمایشگاه امسال مورد بررسی قرار گرفت. این دسته از ناشران در نمایشگاه سال گذشته تخلف هایی را از جمله عرضه کتاب هایی که سال انتشار آن ها با ضوابط حضور در نمایشگاه نمی خورد یا استفاده های تبلیغاتی از غرفه های خود داشته اند.

او اضافه کرد: سال گذشته کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران تعدادی از این ناشران را محروم کرد، ولی با درخواست تجدیدنظر از سوی آنان امکانی فراهم شد تا امسال نیز در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

اللهیاری درباره تعداد ناشرانی که به علت تخلف محتوایی اجازه حضور در نمایشگاه بیست وششم را پیدا نکردند، توضیحی ارائه نداد و در این باره گفت: از تعداد این دسته از ناشران بی اطلاع هستم.

بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۱ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در مصلای تهران در حال برگزاری است.