آیت الله صادق آملی لاریجانی صبح امروز در سومین همایش فرماندهان بسیج قوه قضاییه گفت: چه کسی گمان می کرد که قتیل العبرات معنایش این می شود.

وی افزود: چه کسی گمان می کرد شهادت ٧٢ نفر در یک صحرای بی آب و علف بعد از قرن ها اینچنین تاثیرگذار می شود؟

آملی لاریجانی تصریح کرد: تاثیر عظیمی که در باطن و روح و روان زائرین و عالم سیاست و اجتماع دارد.

وی گفت: دشمنان اسلام فهمیدند نیروی ایمان نیرویی نیست که بتوان به هر طریقی با آن بازی کرد.

رئیس قوه قضاییه گفت: قضیه اربعین افسانه نیست و عاشقان حسینی گردهمایی عظیمی را آفریده اند و حب اهل بیت تاثیر عظیمی برای حرکت انسان به سوی کمال دارد.

آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بسیج و الگوهای رفتاری بسیج اشاره کرد و گفت: در عراق با همین الگوی رفتاری بسیج مقابل دشمنان ایستاده اند.

وی افزود: فکر بسیج که از سوی امام راحلمان مطرح شد و بسیج تشکیل شد این بسیج را به یک الگو برای همه آزادگان جهان تبدیل کرده است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) گفته بودند که تشکیل بسیج از الطاف جدید الهی بود که مردم از آن بهره مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: نقش بسیج در دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، اگر بسیج نبود ما امروز نمی توانستیم راحت اینجا بنشینیم و حرف بزنیم.

آملی لاریجانی با اشاره به این موضوع که آن چه که انقلاب را پیروز کرد ایمان، اخلاص، گذشت بصیرت و ایثار مومنان بود گفت: این بصیرت است که مجموعه بسیج را موفق کرده است.

رئیس قوه قضاییه گفت: مساله ایمان به خدا یک مساله اساسی در تحول انسان ها است. ما از کلام حق روشن تر و صریح تر نداریم.

وی با اشاره به بحث بصیرت گفت: زمانی که فتنه ها بروز می کند و دشمنان فضا را غبارآلود می کنند اینجا بصیرت به کار می آید و مومن باید خط دشمن و عقبه او را بشناسد.

آملی لاریجانی گفت: گاهی واقعا فضا آنقدر مسموم می شود که تشخیص حق و باطل بسیار سخت می شود اما توجه داشته باشید که بصیرت شاخه های متعدد دارد.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: بصیرت در عقاید که یک وقت ما را در فتنه های اعتقادی مدفون نکنند باید از خدا حذر از فتنه و داشتن بصیرت را بخواهیم.