به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در دوره آموزشی مدیران اجرایی پلیس راهور، با عرض تسلیت ایام سوگواری آقا اباعبدالله الحسین (ع) اظهارداشت: یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های اصلی نیروی انتظامی، بحث آموزش است.

وی تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدیم که سازمان نیاز به یک ارتقاء در حوزه آموزشی دارد؛ اگرچه تجربیات خوب و مستندات زیادی داریم و بیش از 70 درصد شما در حوزه کاری خود اشراف دارید اما به روز شدن اطلاعات بحث دیگری است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور گفت: ما در نیروی انتظامی هم ظرفیت نیروی انسانی و هم تجهیزات خوبی داریم و با توجه به تجربیات خوبی که در دو دهه گذشته به دست آورده‌ایم ولی باز خلاء داریم و نقاط ضعفمان قابل توجه است.

سردار اشتری ادامه داد: ما معتقدیم که یک سازمان پویا، حرفه‌ای، به روز و نوشونده‌ای باشیم و اگر بخواهیم به این هدف راهبردی برسیم باید ببینیم که این خلاء چیست که یکی از آنها بحث آموزش است.

فرمانده نیروی انتظامی به تجربیات افراد اشاره و بیان داشت: تجربیات خوبی داریم اما مدون نشده و ثبت نیز نکرده‌ایم و به صورت دستورالعمل و سیستماتیک و کارگاهی تنظیم نشده و اگر هم در حوزه‌ای صورت گرفته، مقطعی بوده است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به راه‌اندازی قرارگاه جهادی تربیت و آموزش اشاره کرد و افزود: جلسات زیادی برگزار شد تا اینکه نتیجه‌گیری شد که باید دانستی‌ها را برای هر حوزه مأموریتی تنظیم کرده و براساس آن وظایف انجام شود.

وی این اقدام را کاری بومی و داخلی دانست و ادامه داد: از اساتید خارج از نیروی انتظامی نیز استفاده شد اما عمده افراد سهیم در این بحث از داخل نیروی انتظامی بوده‌اند.

سردار اشتری در مورد آموزش گفت: اگر خوب آموزش بدهیم به آن ارتقایی که در سازمان مد نظرمان هست راحت‌تر می‌رسیم چرا که اگر نیروی تحت امر ما خوب توجیه شود و گیرندگی خوب داشته باشد ماموریت‌هایش را به خوبی انجام داده و کمتر خسارت و حواشی خواهیم داشت.

وی به حوزه راهنمایی و رانندگی اشاره و بیان داشت: شما مأموران راهور باید در حوزه ترافیک مأموریت اصلیتان به نتیجه برسد و با کمترین هزینه و خسارت به هدف خود برسید و باید این دوره‌ها اثربخشی‌اش محسوس باشد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور اهداف تشکیل قرارگاه جهادی تربیت و آموزش را برشمرد و اظهارداشت: استفاده از روش‌های نوین آموزشی برای افزایش سطح یادگیری کارکنان، به روز رسانی و ارتقای سطح دانش و مهارت مدیران، فرماندهان و مدرسان، ارتقای سطح مهارت کارکنان در بهره‌برداری مطلوب از فناوری و تجهیزات خصوصاً در حوزه‌های فنی از جمله این اهداف است.

وی به انجام تحقیقات در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: تجهیزات جدیدی را در حوزه‌های مختلف وارد سازمان خواهیم کرد.

فرمانده نیروی انتظامی، کاهش تلفات و خسارت نیروی انتظامی و تجهیزات سازمانی را از دیگر اهداف قرارگاه جهادی تربیت و آموزش دانست و گفت: یکسری از افراد قانون‌گریز هستند که به حقوق مردم احترام نمی‌گذارند و ما باید از قدرت قهری خود برای برخورد استفاده کنیم که می‌توانیم با این آموزش‌ها با کمترین خسارت به بهترین نتیجه برسیم.

وی استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان در تعامل و ارتباط موثر با مردم را از دیگر اهداف دانست و ادامه داد: باید با رعایت حقوق شهروندی و تعالی رفتار، بهترین برخورد با مردم صورت گیرد؛ اگر تخلفی دیدیم و برخورد قانونی انجام دادیم باید با بهترین برخورد باشد.

سردار اشتری تأکید کرد: نباید کسی ناراحت شود، اگر تخلفی کرد و جریمه شد یا خودرو‌اش متوقف شد چرا که این حق پلیس است و این سختگیری برای خود راننده و خانواده‌اش است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور تصریح کرد: اگر ما برحسب قانون اعمال قانون می‌کنیم صرفاً برای رعایت حقوق مردم و حقوق خود سرنشینان است اما اعمال قانون باید با رفتار اسلامی باشد که به حمدالله گزارشات سیستمی و مردمی نشان از این دارد که همواره این رفتار بهتر از گذشته شده و رضایت مردم را به دنبال داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: اگر یکجا هم ماموران ما رعایت نکنند حتماً مورد بازخواست قرار خواهند گرفت چرا که امروز اعتمادی که مردم به نیروی انتظامی و پلیس راهور دارند یکی از دلایلش رفتار شایسته ماموران است.

وی آموزش در نیروی انتظامی را مبتنی بر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و آموزه‌های قرآنی دانست و گفت: نگاه ناجا به آموزش باید خلاقانه و متبحرانه باشد و باید علاوه بر خلاقیت و نوآوری از تجربیات استفاده شود.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور گفت: هنوز جزواتی در ناجا استفاده می‌شود که متعلق به 40 سال پیش است که علتش این است که تجربیات را مستند نکرده و تبدیل به دانش نکرده‌ایم که امیدواریم این امر در قرارگاه جهادی آموزش تحقق یابد و بتوانیم تجربیات را به دانش تبدیل کنیم.

وی گفت: آموزش باید متناسب با ماموریت‌ها باشد و بتواند در عملیات و تصمیم‌گیری‌ها موثر باشد.

فرمانده نیروی انتظامی حوزه راهنمایی و رانندگی را مرتبط‌ ترین حوزه با مردم دانست و افزود: ماموران راهنمایی و رانندگی بیشترین فرهنگ سازی را می‌توانند انجام دهند چرا که به طور مستقیم و مستمر با آحاد مختلف مردم ارتباط دارند.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: عملکرد خوب شما می‌تواند تاثیر مستقیمی در نهادینه کردن قوانین داشته باشد.