به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس صفر نعیمی درخصوص فاجعه منا و کشته و زخمی شدن هزاران زائر بیت الله الحرام اظهار داشت: این شیطنت های سعودی ها تازگی ندارد و همیشه بعد از هر حادثه ای که رخ داده به دلیل اینکه از زیر بار مسئولیت، شانه خالی کنند به یکسری از کشورها مخصوصا ایران نسبت های ناروا می زنند و آنها را مقصر می دانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سعودی ها پایبند به اصول اسلام نیستند، گفت: آنها با نظام مقدس ایران مخالف بوده و با انقلاب اسلامی جنگ و ستیز و عناد دارند.

نعیمی با تاکید بر اینکه مقصر این فاجعه عربستان است، اظهار داشت:‌حوادث اخیر به خصوص منا، نشات گرفته از بی کفایتی، بی تدبیری، سوء‌مدیریت و بی توجهی آل سعود به اجتماع عظیم مسلمانان است.

وی افزود: علاوه بر اینکه از همچین مراسمی پول زیادی نصیب دولت عربستان می شود، ولی چشم دیدن این اجتماع عظیم را نداشته و از هر طریق ممکن از اتحاد مسلمین به خصوص در مناسک حج جلوگیری کرده و نمی خواهند به این جمعیت اضافه شود.

این نماینده مجلس گفت: آل سعود به عناوین و بهانه های مختلف مثل حوادث و صحنه های جانگدازی که به وجود می آورد، قصد کاهش اجتماع مسلمان های جهان را دارد، چرا که از موج بیداری اسلامی که در این برهه از زمان در کشورهای اسلامی شکل گرفته و ایران الگوی آنها است، می ترسد.

نعیمی با بیان اینکه شورای امنیت ملی مسئولیت پیگیری این موضوع را بر عهده گرفته، اظهار داشت: نمایندگان مجلس هم خواهان این هستند که مسئولان ذی ربط، پیگیر این حادثه باشند و احقاق حق کنند چرا که این ضایعه غیر قابل جبران است.

وی افزود: اقدامات مسئولین کشورمان و دولت عربستان می تواند کمی از تعلمات روحی و روانی مسلمانان جهان و ملت شریف ایران و همچنین رنج و ناراحتی مقام معظم رهبری را بکاهد.