به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس محمد باقر قالیباف در همایش بزرگ بسیجیان شهرداری تهران که در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این هفته یادآور رشادت‌ها و مجاهدت‌های فرزندان این سرزمین است.

وی ضمن تسلیت بابت حادثه تلخ و مصیب‌باری که در روز عید قربان در صحرای منا برای حجاج اتفاق افتاد، اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از مسلمین، مظلومانه در روز عزیز قربان به سمت پروردگار خویش مهاجرت کردند که به همه ملت و رهبر عزیزمان تسلیت عرض می‌کنیم.

قالیباف خاطر نشان کرد: باید قدر بسیج را بدانیم چرا که بسیج فرهنگ دفاع مقدس را تولید کرد و باعث تداوم جمهوری اسلامی ایران شد.

شهردار تهران یادآور شد: باید قدر این فرهنگ را بدانیم. بسیج مظهر یک وحدت مقدس در ملت ما است.

وی بیان داشت:‌ کسانی که چفیه به گردن می‌اندازند لباس سپاه و لباس پیامبر را به عنوان یک روحانی بر تن می‌کنند مسئولیت سنگینی بر دوش آنها است.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: بنده با همه وجودم این باور را دارم که فرهنگ بسیج مستضعفین موجب همه پیشرفت‌های مادی و معنوی ما شده است.

وی به حوادثی که در منطقه و خاورمیانه اخیراً‌ رخ داده است اشاره کرد و گفت: حوادثی که این روزها اتفاق می‌افتد نباید ملت و بسیج ما از آن غافل شوند و لذا به این موضوعات نباید بدون تحلیل نگاه کرد. البته از این حرف من قرض این نیست که قضاوتی درباره حادثه منا داشته باشیم.

قالیباف بیان داشت: بدون شک بی‌تدبیری و بی‌عرضگی مجموعه آل‌سعود بر همه روشن و مشخص است. ولی نوع رفتار آنها با مجروحین حادثه و عدم کمکی که چندین ساعت مردم گرفتار بودند و کسی به کمک آنها نمی‌رفت حاکی از کینه و عداوتی است که آنها با اسلام ناب دارند.

شهردار تهران افزود: قطعاً رابطه، اندیشه و رویکرد سیاسی بین بمباران‌های یمن، صنعا که به خاک و خون کشیده می‌شوند و جنایت‌هایی که در سوریه، لبنان و ملت مظلوم بحرین می‌شود وجود دارد.

وی یادآور شد:‌در حال حاضر اسلام ناب و اسلام آمریکایی در حال مقابله و مبارزه با هم هستند.

شهردار تهران افزود: یادمان نرود که سرمنشأ همه این حوادث و طراح و اجرای آنها آمریکایی‌ها هستند که دشمن اول مسلمانان محسوب می‌شوند. کشور آمریکا که بیش از 300 سال از عمر و تمدن آن نمی‌گذرد ولی می‌بینید که در هر کجا آثار استثمار ، جنایت، جنگ و خونریزی آنها وجود دارد.

وی افزود: امروز نیز در منطقه، خاورمیانه به عنوان دفاع از دموکراسی از رژیم‌های غاصب حمایت می‌کنند که حتی بویی از دموکراسی نبرده‌اند.

قالیباف خاطر نشان کرد: ما با صهیونیست‌ها طرف هستیم و باید تحلیل جامعی را از وضعیت منطقه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما در بسیج مستضعفین با قلب و آگاهی برخورد می‌کنیم، گفت: ابزارهای ما باورهای قلبی و آگاهی است که با این رویه بر همه چیز فائق می‌آییم و حقیقت تفکر جهادی نیز همین است و اگر بسیج به دست خالی ولی همت عالی گره‌ای را باز می‌کند به خاطر همین تفکر است.

قالیباف بیان داشت: جهاد ادامه دارد و امروز نیز وظیفه دفاع از آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران بر دوش بنده و شما بسیجیان است.

وی گفت: جهاد امروز ما نیز خدمت به مردم و حل مشکلات آنها است.

شهردار تهران گفت:‌ما امروز ده‌ها دلیل منطقی می‌توانیم بیاوریم که کاری انجام نشود. می‌توانیم بگوییم بودجه نیست و تحریمی نیست و هیچ نهادی سراغ ما نیاید و همه نیز می‌پذیرند ولی آن باور قلبی و آگاهی‌ها به ما حکم می‌کند که یک دلیل کافی است و آن نیز خدمت به مردم است تا برای آنها کار و فعالیت کنیم.