به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر علی اکبر سیاری در اولین نشست با هیئت مدیره انجمن جمعیت شناسی ایران، گفت: مسئله جمعیت در کشور موضوعی ملی، فرابخشی، علمی و چند تخصصی است و ارتباط تنگاتنگی با مسئله توسعه کشور و اقتدار ملی دارد. وی افزود: بر طبق فرمایش مقام معظم رهبری ضرورت دارد بحثهای اقناعی در ارتباط با مسئله جمعیت انجام شود.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: از آنجا که شاخص باروری کلی طی چند سال گذشته به کمتر از حد جایگزین ۲.۱ رسیده، ضروری است ضمن حفظ و ارتقای سلامت باروری، این شاخص را با سیاستهای تشویقی مناسب و عملی در حد بالاتر از جایگزینی و به رقم مناسب تری که امکان پذیر باشد، برسانیم.

سیاری، اصلاح خدمات سلامت باروری و تنظیم خانواده وزارت بهداشت را در راستای ارتقای نرخ باروری کلی حفظ و ارتقای سلامت مادران و کودکان و جلوگیری از افزایش انتقال بیماری های قابل انتقال از طریق جنسی را ضروری دانست و بر همکاری و تعامل بین وزارت بهداشت و انجمن جمعیت شناسی ایران تاکید کرد.

وی گفت: از طریق برگزاری نشستهای مشترک، برگزاری کارگاه های آموزشی، سمینار ها و همایشهای علمی و تحقیقات کاربردی از قبیل گرفتن پایان نامه ها می توان به اهداف خود در خصوص زمینه سازی در فرایند افزایش نرخ رشد جمعیت در کشور دست یابیم.