سلمان اسحاقی، نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با پارس نیوز به تبعات سنگین حذف ارز ترجیحی برای تجهیزات و ملزومات پزشکی اشاره کرد و گفت: کمیسیون بهداشت مجلس به دلیل عواقب بسیار بالا و سنگین این تصمیم، نشست ویژه‌ای برگزار کرد و هشدارهای لازم به مسئولان مربوطه داده شد.

اسحاقی با تأکید بر اینکه حذف ارز ترجیحی می‌تواند هزینه‌های درمان را بیش از 10 برابر افزایش دهد، تصریح کرد: این اقدام باعث می‌شود که تولیدکنندگان و واردکنندگان تجهیزات پزشکی با مشکل جدی در تأمین ملزومات پزشکی مواجه شوند. بیمارستان‌ها دیگر قادر به تأمین تجهیزات و جابجایی یا از رده خارج کردن تجهیزات فرسوده نخواهند بود و این موضوع می‌تواند به کمبود جدی تجهیزات پزشکی منجر شود.

وی افزود: تجهیزات پزشکی نقش مهمی در تشخیص بیماری‌ها و درمان دارند و حذف ارز 4200 تومانی می‌تواند عواقب بدی را به همراه داشته باشد. مشخص نیست که ریال مابه‌التفاوت ناشی از حذف ارز ترجیحی از کجا تأمین خواهد شد. لذا نیاز است که ارائه 600 میلیون دلار ارز 4200 تومانی برای تجهیزات پزشکی تمدید شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد که حذف ارز ترجیحی به معنای افزایش 8 برابری قیمت ملزومات پزشکی است که این موضوع به شدت خطرناک است.

او همچنین تصریح کرد: در نهایت پس از بحث و گفت‌وگوهای صورت گرفته، مقرر شد رئیس کمیسیون بهداشت در مکاتبه‌ای با روسای مجلس و دولت هشدارهای لازم درباره تبعات حذف ارز ترجیحی را گوشزد کند.

اسحاقی با ابراز نگرانی از وضعیت موجود، خواستار توجه جدی مسئولان به این موضوع شد و تأکید کرد که باید تدابیری اندیشیده شود تا از بروز بحران در حوزه تجهیزات پزشکی جلوگیری شود. این نشست نشان‌دهنده عزم جدی مجلس برای حفاظت از سلامت جامعه و تأمین نیازهای اساسی بیماران است.