جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با پارس نیوز ، به بررسی ریشه فساد در نظام بانکی پرداخت و گفت: بسیاری از مشکلات ناشی از عملکرد بانک مرکزی است.

وی با انتقاد از وجود گروه‌ها و باندهایی در بانک مرکزی که با تغییر دولت‌ها جابه‌جا نمی‌شوند، افزود: این گروه‌ها عامل بسیاری از مفاسد اقتصادی در سیستم بانکی هستند.

کوچکی نژاد به مشکلات تولیدکنندگان در دریافت تسهیلات اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان برای اخذ وام با موانع زیادی مواجه‌اند، در حالی که وام‌های نجومی به برخی افراد خاص پرداخت می‌شود. چگونه است که در این شرایط، بانک مرکزی هیچ واکنشی به پرداخت وام‌های بدون حساب و کتاب به مسئولان و کارمندان خود نشان نمی‌دهد؟

این نماینده مجلس بر لزوم بررسی ریشه فعالیت‌های بانک مرکزی تاکید کرد و گفت: مردم برای دریافت تسهیلات کوچک با مشکلات جدی روبه‌رو هستند و این موضوع موجب بی‌اعتمادی به نظام بانکی می‌شود. باید با افراد خاطی برخورد جدی صورت گیرد تا مشکلات موجود برطرف شود و سرمایه اجتماعی کشور افزایش یابد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم تا سرمایه اجتماعی در کشور افزایش پیدا کند، بیان کرد: یکی از تهدیدات کنونی ما در کشور سرمایه اجتماعی است، لذا اما باید تلاش کنیم سرمایه اجتماعی ارتقا پیدا کند، با این حال با این قبیل حرکات تمام بافته‌ها، رشته می‌شود.