جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با پارس نیوز، از فراخوانی رییس کل بانک مرکزی و مدیران چند بانک به کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد تا درباره توزیع وام‌های نجومی بین کارکنان بانکی توضیحاتی ارائه دهند.

قادری تأکید کرد که بانک مرکزی باید به سمت قاعده‌گذاری در توزیع وام‌ها برود و سقف وام پرداختی به کارکنان بانکی باید مشخص شود.

وی افزود که شورای پول و اعتبار باید این سقف را تعیین و تصویب کند تا کنترل و نظارت مناسبی در این حوزه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: به طور قطع بانک مرکزی باید به سمت و سویی برود که توزیع وام بین کارکنان بانکی قاعده‌گذاری کند و باید سقف وام پرداختی به کارکنان بانکی مشخص شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین به مقایسه وام‌های ۳۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان و وام‌های خرد ۵۰ میلیون تومانی برای مردم عادی اشاره کرد و خواستار مذاکره با بانک‌های توانمند برای افزایش سقف وام بازنشستگان شد.

قادری همچنین درباره ادعاهای شبکه بانکی در زمینه کنترل نقدینگی و محدودیت پرداخت وام خرد به مردم اظهار داشت که این موضوعات باید در شورای پول و اعتبار تعیین تکلیف شوند تا نیاز واحدهای اقتصادی پاسخ داده شده و شاخص‌های کلان اقتصادی تحت کنترل باقی بمانند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:بانک مرکزی باید به سمت و سویی برود که توزیع وام بین کارکنان بانکی قاعده‌گذاری کند و باید سقف وام پرداختی به کارکنان بانکی مشخص شود.

انتهای پیام/