رمضان رحیمی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با پارس نیوز، مهاجرت روستاییان و اتباع بیگانه را به عنوان اصلی‌ترین علل کمبود مدارس در استان اصفهان معرفی کرد.

رحیمی با اشاره به اینکه مهاجرت روستاییان به شهرها مسئله‌ای قدیمی است، گفت: عدم اشتغال و خشکسالی در روستاها از عمده دلایل این مهاجرت‌ها هستند.

وی افزود: کمبود امکانات آموزشی و عدم اشتغال جوانان نیز از مهم‌ترین دلایل است که روستاییان را به کلانشهرهایی مانند خراسان، اصفهان و تهران می‌کشاند.

این نماینده مجلس تاکید کرد که مقیاس جمعیتی باید با امکانات موجود متناسب باشد و عدم وجود امکانات رفاهی، به ویژه در زمینه تحصیل فرزندان، باعث افزایش مهاجرت‌ها می‌شود.

رحیمی همچنین به طرح پیشنهادی خود برای ساماندهی آموزش اتباع اشاره کرد و گفت: این طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس ارسال شده و در صورت تصویب، از سال تحصیلی آینده اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که کمبود فضای آموزشی و فرسودگی مدارس در اصفهان نیازمند توجه ویژه‌ای است و اختصاص ردیف ویژه نوسازی مدارس برای استان‌های مهاجرپذیر ضروری است.

وی با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی در اصفهان در کنار فرسودگی مدارس این استان باید به صورت ویژه دیده شود، بیان کرد: اختصاص ردیف ویژه نوسازی مدارس برای استان‌هایی همچون اصفهان، خراسان و حتی تهران از ملزوماتی است که با توجه به مهاجر پذیری استان‌ها و کمبود فضای آموزشی باید مورد توجه متولیان امر قرار بگیرد.