علی اکبر علیزاده برمی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پارس نیوز، درباره تعامل دولت و مجلس و ضرورت تشکیل هرچه زودتر کابینه دولت چهاردهم عنوان کرد:‌ قطعا هرچه زودتر دولت چهاردهم تشکیل شود، این موضوع به نفع مردم و نظام جمهوری اسلامی خواهد بود. آقای پزشکیان نیز به عنوان رئیس جمهور جدید کشور هم تنفیذ ایشان و هم تحلیف ایشان انجام شده است، بنابراین کشور باید با دولت جدید اداره شود.

وی ادامه داد:‌ از سوی دیگر بنای مجلس دوازدهم تعامل حداکثری با دولت جدید است. از طرفی فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس که اتفاقا پزشکیان نیز در این دیدار حضور داشتند، منشور تعامل مجلس و دولت خواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: امیداوریم پزشکیان، فرمایشات و توصیه های رهبر انقلاب را در دستور کار خود قرار دهند و کابینه خود را بر اساس ویژگی های برشمرده رهبر انقلاب انتخاب کند. مجلس دوازدهم نیز بنای همدلی و همکاری با دولت جدید را خواهد داشت تا امور کشور هرچه بهتر پیش رود.

وی ادامه داد: البته باید این حق را به مجلس داد که در بررسی وزرا تعهد، تخصص و تقید را لحاظ کند و در رودربایستی پزشکیان و دولتش قرار نگیرد. از سوی دیگر در جلساتی که نمایندگان با پزشکیان داشتند، همواره موضوع تعامل دولت و مجلس مطرح بوده است؛ بنابراین امیدواریم رئیس جمهور با توجه به شعارهایی که داده وزرای لایق، متعهد و متخصص را به مجلس معرفی کند.