حسین عبدلی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، اصلاح تعرفه ها را مهمترین راهکار کاهش مهاجرت پزشکان و پرستاران دانست و گفت: تا تعرفه ها اصلاح نشود موج گسترده مهاجرت کادر درمان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی تاثیری در کاهش مهاجرت کادر درمان ندارد، افزود: مسئولان مربوطه نباید تصور نکنند اگر ظرفیت را دو یا سه برابر کنند، معضل مهاجرت کنترل و مدیریت می شود.

نماینده مردم نطنز در مجلس دوازدهم با اشاره به مشکلات دستیاران پزشکی، ادامه داد: دستیاران طی سال های اخیر با مشکلات زیادی مواجه هستند و حتی شاهد خودکشی برخی از آنها هستیم اما چرا اکنون این مشکلات بیشتر خود را نشان داده زیرا در سال های گذشته افق امیدبخش و روشنی را بعد از فارغ التحصیلی پیش روی خود می دیدند اما اکنون چنین احساسی ندارند.

عبدلی یادآور شد: در این رابطه ضروری است دولت با اتخاذ تدابیر مناسب، دستیاران و رزیدنت‌های پزشکی که میوه و ثمره تلاش 17 ساله وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، مانند تنگ زرین و جنس بسیار گران بهاء حفظ کند و اجازه ندهد نخبگان کشورمان به راحتی از کشور خارج شوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه دولت باید سهم 10 درصد هدفمندی یارانه ها را به صورت صد در صد و همچنین سایر منابع مالی حوزه سلامت را اختصاص دهد تا بتوان نسبت به رفع مشکلات این حوزه اقدام کرد، گفت: در صورت بی توجهی و تداوم شرایط موجود نه تنها مهاجرت پزشکان و پرستاران کاهش نخواهد نیافت بلکه از واردات پزشک خارجی هم عاجز خواهیم ماند.