عبدالجلال ایری ، نماینده مردم کردکوی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با پارس نیوز،  با اشاره به ضرورت توجه به بازار مسکن در دولت چهاردهم، گفـت: فارغ از اینکه کدام یک از کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سوی ملت انتخاب شود، بنده معتقدم موضوع مسکن باید جز اولویت‌های اصلی قرار گرفته و با طرح‌های کوتاه مدت، مانع نوسانات و تلاطم ها تابستانی بازار ملک شوند.

وی افزود: ادامه روند ساخت مسکن‌های نهضت ملی و توجه به رشد تولید خانه در کشور در کنار کنترل تورم و نقدینگی و نیز مهار فعالیت مخرب دلالان و سوداگران با اتخاذ مالیات هدفمند و همچنین بهبود روند پرداخت تسهیلات ساخت و خرید خانه از جمله اقداماتی است که دولت با توجه به آنها، تاثیر مثبتی در بازار مسکن می‌گذارد.

نماینده مردم کردکوی در مجلس گفت: در روزهای اخیر قیمت مسکن در تهران به حدود متری 90 میلیون تومانی رسیده که نشان‌دهنده تداوم روند سعودی قیمت خانه در تهران است؛ که تاثیر غیر مستقیم اما محسوسی بر قیمت مسکن در سراسر کشور دارند. قیمت ها در حالی مسیر صعودی خود را ادامه می‌دهند که دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای افزایش ساخت و ساز مسکن و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا کرد.

ایری خاطرنشان کرد: دولت چهاردهم بر خلاف دولت‌های گذشته برای سیاستگذاری در امر مسکن، چند قانون بسیار مهم پیش روی خود دارد و به نوعی ریل گذاری در این حوزه صورت گرفته و تنها دولت آینده باید با بهره‌مندی از توان کارشناسان و نخبگان حوزه عمران کشور و رفع برخی از ضعف های موجود، مسیر را با قدرت ادامه دهد تا نتایج مثبت آن به زودی در بازار هم نمایان شود.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس ادامه داد: هم اکنون چشم مستاجران به برنامه ها و عملکرد دولت آینده بوده و انتظار دارند، همانند برخی از دولت ها که با بی توجهی به حوزه مسکن، زمینه ساز رشد های فزاینده شدند، عمل نکرده و موضوع مسکن را به عنوان مهمترین دغدغه مردم پیگیری کند.