به گزارش پارس نیوز به نقل از مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، در نخستین روز از رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام پیروزی ترکیه در شهر آنتالیا ترکیه سام ارشد در وزن ۵۱ کیلوگرم و سبحان اسمی در وزن ۷۱ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند، محمدامین ساقی در وزن ۴۵ کیلوگرم و کامران فضلی در وزن ۶۰ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

* در وزن ۴۵ کیلوگرم محمدامین ساقی در دورهای اول و دوم مقابل کشتی گیرانی از کشورهای ترکمنستان، ترکیه و آذربایجان به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله مقابل حریفی از ترکیه پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. ساقی در دیدار نهایی مغلوب حریف قرقیزستانی شد و به مدال نقره رسید.

* در وزن ۵۱ کیلوگرم سام ارشد در مبارزه نخست خود با نتیجه ۱۰ بر صفر حریفی از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله کشتی گیری از قرقیزستان را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. ارشد در دیدار پایانی کشتی گیر آذربایجان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

* در وزن ۶۰ کیلوگرم کامران فضلی در دور نخست نماینده آذربایجان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل کشتی گیری از انگلیس به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نماینده کشور ترکیه را از پیش رو برداشت و فینالیست شد. فضلی در دیدار پایانی مقابل حریف قرقیزستانی مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

* در وزن ۷۱ کیلوگرم سبحان اسمی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل کشتی گیری از ترکیه به برتری دست یافت. وی در دور سوم دیگر نماینده ترکیه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی با شکست کشتی گیر قرقیزستانی به دیدار فینال راه یافت. اسمی در این دیدار از سد حریف مجارستانی گذشت و به مدال طلا دست یافت.

این مسابقات روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.