به گزارش پارس نیوز به نقل از ایسنا، سال گذشته بود که خبری به نقل از وزارت ارتباطات مبنی بر فراهم شدن امکان تماس صوتی و تصویری از سه پیام‌رسان ایرانی با اپراتورهای تلفن ثابت و همراه منتشر شد. درواقع  به دنبال گلایه برخی کاربران ساکن کشورهای دیگر که مایل به برقراری ارتباطات با اعضای خانواده بودند، تماس صوتی و تصویری با کیفیت در سه پلتفرم ایرانی ایجاد و اعلام شد با گذشت چندین ماه افراد زیادی از اعضای کابینه گرفته تا تجار و دوستان و... برای برقراری ارتباط تصویری در سفرهای خارجی، از سرویس تماس تصویری پلتفرم‌های داخلی استفاده کرده که تجربه آنها نیز رضایت بخش بوده است.

با گذشت یک سال از اعلام این موضوع اکنون ارتباط صوتی و تصویری در پیام رسان‌های کشور برقرار است و بنابر گفته مسئولان، روزانه چند میلیون تماس تصویری و صوتی انجام می‌شود. در این راستا به تازگی امیر محمد زاده لاجوردی- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- از ایجاد این قابلیت در یک پیام رسان داخلی(ایتا) خبر داد.

وی گفت: نسخه‌ی جدید ایتا با قابلیت تماس صوتی و تصویری و چند قابلیت جدید به دستم رسید، خوش‌بینم با تغییر تکنولوژی که این پیام‌رسان می‌دهد، رضایت کاربران رو جلب کند و به زودی نسخه جدیدش در دسترس عموم قرار بگیرد.

لاجوردی افزود: همچنین امیدوارم به زودی شاهد استقرار کامل آن روی ابر خدمات پایه و افزایش پایداری آن باشیم.

اواخر تابستان سال جاری آماری از تعداد تماس‌های تصویری یک پیام‌رسان داخلی (بله) توسط عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- اعلام شد و گفته شد پیام‌رسان بله در ایام حج از شش خرداد تا دوم مرداد امسال ۱۲ میلیون تماس تصویری از سوی حجاج با ایران و بالعکس را ثبت کرد.