به گزارش پارس به نقل از ایسنا، تحقیقات نشان داده اند که پیاده روی باعث کاهش احتمال ابتلا به سرطان سینه می شود زیرا بر روی استروژن بدن آنها تاثیر گذارد.

شواهد علمی در گذشته نشان داده بود که ورزش احتمال ابتلا به سرطان های مختلف از جمله سرطان سینه را کاهش می دهد اما مشخص نشده بود که چه مقدار ورزش برای حفاظت بدن در مقابل این بیماری ها لازم است.

در جدیدترین این تحقیقات محققان جامعه سرطان، اطلاعات ۷۳ هزار و ۶۰۰ زن یائسه بین ۵۰ تا ۷۳ سال را جمع آوری کردند.

این افراد پرسشنامه هایی درباره چگونگی گذران اوقات فراغت و اینکه چقدر و چگونه ورزش می کردند، پرکردند. حدود ۹ درصد این افراد بیان کردند که اصلا ورزش نمی کنند. تعداد کمی از آنها بیان کردند که اغلب شدیدا ورزش می کنند مثلا می دوند، شنا می کنند یا تنیس بازی می کنند. بیشتر افراد مورد بررسی بیان کردند که معمولا با سرعت ۳ مایل بر ساعت پیاده روی می کنند و این تنها روش ورزش کردن آنهاست. از بین کل افراد ۴ هزار و ۷۶۰ نفر به سرطان سینه قبلا شدند. محققان در بررسی های خود دریافتند زنانی که حداقل ۷ ساعت یعنی روزی یک ساعت در هفته پیاده روی می کنند، ۱۴ درصد کمتر در معرض سرطان سینه قرار دارند.

همچنین، تعداد کمی از زنان که فعال تراز همه بودند و حداقل در هفته ۱۰ ساعت ورزش شدید همراه با عرق کردن انجام می دادند، ۲۵ کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار داشتند.

آلیا پاتل، یکی از محققان جامعه سرطان می گوید: ما فکر می کنیم که این نتایج امیدوارکننده هستند. پیاده روی ورزشی ساده و کم هزینه است و همه می توانند آن را انجام دهند. برای زنان یائسه پیاده روی بسیار مناسب است زیرا خطر سرطان سینه را در آنها کاهش می دهد.

در تحقیقات دیگری که در این زمینه انجام شد، محققان دانشگاه مینسوتا هزاران فرد غیرفعال را که یائسه نبودند به دو گروه تقسیم کردند. یک گروه بدون فعالیت ماندند و گروه دیگر ورزش هوازی متعادل به مدت ۵ بار در هفته برای ۱۶ هفته انجام دادند.

قبل و بعد از ۴ ماه محققان نمونه ادرار از این افراد گرفتند تا میزان هورمون استروژن بدن این افراد را اندازه گیری کنند.

در این آزمایشها کسانی که فعالیت بیشتری داشتند سازوکار هورمون استروژن در آنها به گونه ای تغییر کرد که کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه بودند. این تحقیقات بر روی زنان جوان انجام شد اما نتایج این تحقیقات درباره همه سنین صدق می کند.

البته نمی توان به طور قطع بیان کرد که ورزش کردن یا نکردن احتمال بروز سرطان را از بین می برد یا ایجاد می کند. سرطان دلیل مشخصی ندارد و این روش ها تنها از احتمال آن تا حدودی می کاهد.