به گزارش پارس نیوز ، صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی بیان کرد که امروز (شنبه، ۵ آبان) در ساعات بعدازظهر، برخی مناطق در جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس جنوبی شاهد رگبارهای پراکنده، رعد و برق و وزش باد خواهند بود. از اواخر روز شنبه نیز با عبور امواج در تراز میانه اتمسفر از شمال کشور، بارش‌ها به تدریج در شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران آغاز می‌شود.

وی افزود که فردا (یکشنبه، ۶ آبان) بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر و در دامنه‌های البرز تقویت خواهد شد و به خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز خواهد رسید. در بعدازظهر یکشنبه، بارش پراکنده در ارتفاعات شمالی فارس، شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی نیز انتظار می‌رود.

ضیائیان  ادامه داد که در روز دوشنبه بارش‌های پراکنده در نیمه غربی سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود و برای روز سه‌شنبه نیز بارش‌ها در غرب سواحل دریای خزر پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد که امروز در مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور، وزش باد شدید و در برخی نقاط، پدیده گردوخاک قابل پیش‌بینی است.

در پایان، ضیائیان از وضعیت جوی تهران خبر داد و گفت که امروز آسمان تهران صاف و در برخی ساعات غبار رقیق خواهد بود، با دماهای بین ۱۷ درجه حداکثر و ۸ درجه حداقل. فردا نیز آسمان کمی ابری شده و در بعدازظهر وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، با دماهای بین ۱۰ درجه حداقل و ۱۸ درجه حداکثر.