به گزارش پارس نیوز ، حزب‌الله روز چهارشنبه شهادت «سید هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی این جنبش را تایید و در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به امت شهدا و مجاهدین، امت مقاومت و پیروزی، خبر شهادت سید هاشم صفی الدین، رضوان الله تعالی علیه، فرمانده‌ای عظیم و شهیدی بزرگ در راه قدس را اعلام می‌کنیم.

حزب‌الله تصریح کرد که سید هاشم صفی الدین در حمله جنایتکارانه و خصمانه رژیم صهیونیستی به همراه جمعی از بهترین برادران مجاهد خود به شهادت رسید.

در این بیانیه آمده است: سید هاشم صفی الدین به برادر خود، شهید بزرگوار ما سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان پیوست که چه برادر خوبی برای برادر خود بود و به منزله حضرت ابوالفضل العباس (ع) برای برادرش امام حسین (ع) بود.

حزب‌الله شهادت «سید هاشم صفی‌الدین» را تایید کرد شهیدان صفی‌الدین و نصرالله

حزب‌الله در این بیانیه تصریح کرد: او برادر، پشتیبان و پرچمدار و مورد اعتماد سید حسن نصرالله در سختی‌ها و ضامنی در دشواری‌ها بود. سید هاشم صفی الدین بیشتر حیات خود را در راه خدمت به حزب‌الله و مقاومت اسلامی و جامعه آن سپری کرد و طی سال‌های مدیدی از عمر شریف خود را با احساس مسئولیت و اقتدار، اداره شورای اجرایی و نهادهای مختلف آن را در زمینه‌های مختلف و هر آنچه که با فعالیت مقاومت در ارتباط بود، برعهده داشت.

مقاومت اسلامی اعلام کرد «شهید صفی‌الدین ارتباط نزدیکی با حامیان مقاومت داشت و دوستدار خانواده‌های شهدا بود تا آنکه خداوند با کرامت، او را در زمره کاروان نورانی شهدای کربلا قرار داد».

حزب الله خاطرنشان کرد: ما به صاحب‌الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، به ولی امر مسلمانان (حفظه الله)، به حوزه‌های علمیه مبارکه در سراسر جهان اسلام، به برادران مجاهد در مقاومت اسلامی، و به خانواده صبور و مؤمن او تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال صبر جمیل و ثواب دنیا و آخرت برایشان مسألت داریم. 

در بیانیه حزب‌الله تاکید شده است: ما با شهید بزرگ خود و برادران شهید او عهد می‌بندیم که مسیر مقاومت و جهاد را تا زمان محقق ساختن اهدافش در آزادی و پیروزی ادامه دهیم.