به گزارش پارس نیوز ،‌ صادق ضیائیان، رئیس این مرکز، در گفت‌وگویی با خبرنگار مهر اظهار داشت که از شنبه (۲۱ مهر) موج جدیدی از بارش‌ها وارد کشور خواهد شد. امروز (پنجشنبه، ۱۹ مهر) انتظار می‌رود که در گیلان و غرب مازندران بارش‌های پراکنده رخ دهد. همچنین، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی مواجه خواهند بود. در همین زمان، شمال شرق کشور نیز وزش باد بیشتری را تجربه خواهد کرد.

او افزود: آسمان در اکثر مناطق کشور برای فردا (جمعه، ۲۰ مهر) صاف پیش‌بینی می‌شود. با ورود سامانه بارشی به سواحل دریای خزر در روز شنبه (۲۱ مهر)، بارش‌ها به تدریج در شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل دریای خزر آغاز خواهد شد و با کاهش دما همراه می‌شود.

وی اضافه کرد: در روز یکشنبه (۲۲ مهر)، انتظار می‌رود بارش‌ها در شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی گسترش یابد.

ضیائیان در پایان گفت: وضعیت آب‌وهوای تهران برای امروز صاف تا کمی ابری و گاهی با وزش باد پیش‌بینی شده و دما بین ۱۸ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. برای فردا نیز آسمان صاف تا قسمتی ابری و با افزایش مقطعی باد و دمای ۱۸ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.