به گزارش پارس نیوز ، خشایار باقرپور در مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران در میزگرد کارشناسی مسکن اقتصادی با بیان اینکه متوسط قیمت هر متر مسکن در قالب مسکن اقتصادی ۳۰ میلیون تومان است گفت: انبوه سازان جزو مافیای مسکن هستند.

 با اشاره به هجمه‌های واردشده به ساخت مسکن کوچک‌متراژ، گفت: از ۳ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن اقتصادی بیش از ۴۰۰ واحد دارای متراژ ۲۵ متر است. معنای آن این است که تنها ۱۳ درصد از واحد‌ها دارای متراژ پایین است، اما بر موج مسکن ۲۵ متری برای ساخت مسکن اقتصادی مانور داده می‌شود و مدام آن‌را می‌کوبند و تخریب می‌کنند.

وی با بیان اینکه منتقدان حتی یک بار هم طرح را مطالعه نکرده و چشم بسته انتقاد می‌کنند، عنوان کرد: تمام جزئیات این طرح، سرانه رفاهی و خدماتی آن و ... در دسترس است. منتقدان آن را مخالف طرح فرزندآوری معرفی می‌کنند در حالی که اکنون میزان ازدواج در کشور کاهش یافته و از ۱۴ سال قبل به این سو، میزان ازدواج نصف شده است.

وی افزود: میانگین سن ازدواج در کشور به ۳۰ سال و فرزندآوری به ۳۳ سال رسیده است که تبعاتی برای نسل‌های آینده دارد و این شرایط بیشتر متاثر از مشکلات اقتصادی است.

باقرپور خاطرنشان کرد: باید واقعیت‌ها را ببینیم و برای طرح ایده واگذاری ۲۰۰ متر زمین برای ساخت واحد ویلایی بحث گران‌تمام‌شدن آن را نیز مورد بحث و کارشناسی قرار دهند. این پرسش مطرح است که آیا زیرساخت‌ها و بستر‌های لازم از جمله آب، برق و گاز، مهیای ساخت افقی در کشور هست.