به گزارش پارس نیوز ، فاطمه رضایی، همسر محمود حکیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از بستری شدن محمود حکیمی، نویسنده پیشکسوت تاریخ اسلام و تاریخ معاصر ایران، ادبیات دینی و کودک و نوجوان خبر داد و گفت: این نویسنده پیشکسوت به دلیل عفونت ریه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است.

وی افزود: خانه‌نشینی در ایام کرونا سبب اذیت او شد و به تدریج به دلیل بیماری پارکینسون و لرزش شدید دست‌ها از نوشتن باز ماند. دوستان توصیه می‌کردند که از لپ‌تاپ استفاده کند اما علاقه‌ای به استفاده از این ابزار نداشت و دوست داشت با قلم بنویسد.

فاطمه رضایی بیان کرد: محمود حکیمی از شش ماه قبل در منزل بستری بود که از یک ماه قبل به سرماخوردگی مبتلا شد و هم‌اکنون به دلیل عفونت ریه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری و تحت مراقبت قرار دارد. از دوستان، خوانندگان و علاقه‌مندان به آثار او التماس دعا داریم.

«اشراف‌زاده قهرمان»، «سلحشوران علوی»، «تاریخ تمدن»، «نگاهی به تاریخ معاصر جهان»، «با پیشگامان آزادی»، «آموزش و پرورش خودکامگان» و… از جمله آثار محمود حکیمی است و بسیاری از نوجوانان و جوانان دهه‌های چهل و پنجاه با خواندن این کتاب‌ها با تاریخ اسلام و تاریخ معاصر ایران آشنا شدند و رشد کردند.