به گزارش پارس نیوز ، عبدالرضا داوری نوشت: سیدعلی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویر احمد، ساعتی قبل، با ارسال نامه ای به سردار رادان، فرمانده کل فراجا، خواستار ابطال کارت معافیت از خدمت و اعزام پسرش به خدمت سربازی شد.

4c43d7d4-d137-4260-b446-160c24e75427

ماجرا چیست ؟

 در روزهای گذشته خبر معافیت فرزند استاندار کهگیلویه و بویراحمد به یکی از بحث‌های داغ فضای مجازی تبدیل شد و موجی از انتقادات فعالان رسانه‌ای و اجتماعی علیه سیدعلی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به راه افتاده‌است.

خبر معافیت فرزند استاندار کهگیلویه و بویراحمد به محض انتشار به یکی از پربازدیدترین اخبار تبدیل می‌شود و چالش جدی را پیش‌روی استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار داده‌است.

سیدعلی احمدزاده که در طول سکانداری استانداری کهگیلویه و بویراحمد به‌دلیل برخی مواضع خود همواره مورد انتقاد کاربران فضای مجازی و سیاسی بوده‌است، موضوع معافیت فرزند خود را کاملاً قانونی عنوان کرده و گفته است که موضوع با تأیید نیروی انتظامی انجام شده‌است.

در گفت‌وگوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با خبرنگاران پیرامون موضوع معافیت فرزندش از خدمت سربازی، وی گفته بود اگر اتهامی باشد متوجه سازمان نظام وظیفه است و باید پاسخگو باشند، حال سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای پیرامون این موضوع به شفاف‌سازی پرداخته است.

 

اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی فراجا پیرامون معافیت فرزند استاندار کهگیلویه و بویراحمد

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به ابهامات طرح شده در فضای مجازی و اظهارات برخی از افراد پیرامون موضوع معافیت فرزند استاندار کهگیلویه و بویر احمد (سیدعلی احمدزاده)، در راستای تنویر افکار عمومی به آگاهی می‌رساند، مستندات پرونده مربوطه، مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد، فرآیند رسیدگی به درخواست معافیت کفالت مشمول در سال ۱۴۰۱ مطابق با قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب بیست‌ودوم آبان سال ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی طی شده‌است.

به جهت حساسیت موضوع، وضعیت پزشکی پدر مشمول در دو مرکز درمانی متفاوت، یک مرحله در استان کهگیلویه و بویر احمد و مرحله بعدی در بیمارستان استان هم‌جوار در شیراز مورد بررسی قرار گرفته است.

پزشکان متخصص هر دو مرکز درمانی، بیماری پدر مشمول را برابر مقررات و آئین‌نامه مربوطه مورد تأیید قرار داده‌اند.

بر این اساس نتایج معاینات تخصصی نیز در شورای پزشکی وظیفه عمومی استان طرح و به اتفاق آرا، به تأیید رسیده و در نهایت مراتب مورد تأیید اعضا هیئت رسیدگی کفالت استان قرار گرفته است.

بنابراین شبهه وارد شده در فضای مجازی صحت نداشته و مورد تأیید این سازمان نیست.

سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد معافیت فرزندش را از نوع کفالت پدر دانسته است و می‌گوید: چون دارای بیماری دیابت هستم و همسرم نیز در قید حیات نیست و نیاز به مراقبت دارم، فرزندم از طریق قانونی اقدام به اخذ معافیت کفالت از خدمت سربازی کرده و این حق قانونی فرزند من است.