به گزارش پارس نیوز ، پس از به پایان رسیدن نطق مخالفان و موافق وزیر پیشنهادی کشور، نوبت به اسکندر مومنی،  وزیر پیشنهادی کشور رسید تا برای رسیدن ساختمان سیاسی خیابان فاطمی از خود دفاع کند. او در نطق دفاعیه خود، از مخالفان و موافقان خود تشکر کرد و در فرصت ۳۰ دقیقه‌ای خود گفت: «وزارت کشور دولت چهاردهم، مصمم است تا از همه امکانات و  منابع انسانی موجود بهره ببرد. سرمایه اصلی و پشتوانه نظام اسلامی چیزی جز عموم مردم نیست. مردم ولی‌نعمت صاحب منصبان، راهنما و ناظر عملکرد حاحب منصبان هستند. باید به بطن جامعه باور داشت و با آن گفت‌وگو کرد و به حقوق و آزادی‌های آنان احترام گذاشت.»

این کاندیدای وزارت کشور بیان کرد: «ملاک و معیار انتخاب استانداران همین‌ها هستند؛ پاکدستی، کارامدی، لیاقت، کاردانی و ....»

وی درباره اهداف وزارت کشور هم اینطور گفت: «تامین امنیت عمومی و افزایش مشارکت و همبستگی اجتماعی از اهداف اصلی وزارت کشور است. وزارت کشور باید نماد همبستگی و حضور همه فرزندان میهن باشد. پیشرفت متوازن و عدالت‌محور را مدنظر داشته باشد.»

وزیر پیشنهادی کشور پس از پایان نطق دفاعیه‌اش هم مورد استقبال نمایندگان قرار گرفت اما سکوت او درباره مسائلی چون گشت ارشاد و طرح نور از مهم‌ترین نکات قابل توجه بود. موضوعی که حتی ردپای آن هم در میان نطق مخالفان و موافقان هم دیده نشد. 

اسکندر مومنی کیست؟

اسکندر مؤمنی در سال ۱۳۴۱ در شهر قائم‌شهر، استان مازندران متولد شد. مدرک تحصیلی وی دکترای امنیت ملی است و عضویت هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی را بر عهده دارد. او  از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۴ به عنوان جایگزین محمد رویانیان در سمت ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا (پلیس راهور) مشغول به کار بود و  از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران شد.

عضویت سپاه پاسداران در زمان جنگ ایران و عراق و فرماندهی نیروی انتظامی خراسان نیز در سوابق اسکندر مؤمنی به چشم می‌خورد. وی معاون عملیات ناجا و از بنیانگذاران پلیس ۱۱۰ کشور بود./خبرآنلاین