به گزارش پارس نیوز ،  فراخوان مرحله سوم خودروی وارداتی برقی لونا براساس اولویت بندی سامانه یکپارچه ویژه مردادماه 1403 اطلاع رسانی شد.

متقاضیانی که در اردیبهشت 1403 براساس "اطلاعیه شماره 2" سامانه یکپارچه عرضه خودروهای برقی نسبت به انتخاب خودروی لونا برقی اقدام نموده اند از روز یکشنبه 1403/05/04 تا روز شنبه 1403/05/13 امکان ثبت نام دارند.

مشخصات  خودرو لونا GRE ایران خودرو

ظاهر خودرو لونا GRE

همه ما با محصولات ایران خودرو، به عنوان یکی از تولیدکنندگان خودرو آشنا هستیم. شرکت ایران خودرو علاوه بر خودروهای تولیدی خود، در حال حاضر خودروهای برقی وارداتی به نام لونا را نیز به بازار عرضه کرده است که جهت نوسازی سیستم تاکسیرانی در نظر گرفته شده‌اند. 

این خودروهای برقی با نیروی باتری کار می‌کنند و توان باتری آن‌ها تضمین شده و دارای گارانتی است. با زمان آغاز ثبت نام ایران خودرو برای پیش‌فروش این خودروها، افراد بسیاری متقاضی خرید آن شدند. البته همان‌طور که گفتیم، این خودروها برای تاکسیرانی و حمل‌ونقل عمومی در نظر گرفته شده‌اند. 

مشخصات فنی این خودرو نشان می‌دهد که گزینه مطلوبی برای سفرهای درون‌شهری است. در ادامه برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها و مشخصات فنی لونا برقی ایران خودرو را به‌طور خلاصه نام می‌بریم: 

مجهز به موتور الکتریکی با مغناطیس مداوم

قدرت ۱۴۹ اسب‌بخار

گشتاور ۲۲۵ نیوتن‌متر

دارای گیربکس تک‌سرعته

دارای شتاب ۹.۵ ثانیه

حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت

مجهز به باتری لیتیوم فروفسفات

ظرفیت باتری ۴۳.۹ کیلووات ساعت

حداکثر توان باتری برای پیمایش ۴۱۰ کیلومتر

مدت زمان کافی برای شارژ کامل باتری با نیروی برقی معمولی: حدود ۸ ساعت

مدت زمان کافی برای شارژ کامل باتری با نیروی شارژ سریع: ۳۰ دقیقه

کلاس بدنه سدان

انتقال قدرت از طریق دیفرانسیل جلو

تعلیق جلو از طریق مک فرسون

تعلیق عقب از طریق مولتی لینک

طول خودرو: ۴۶۷۵ میلی‌متر

عرض: ۱۸۳۵ میلی‌متر

ارتفاع: ۱۴۸۰ میلی‌متر

وزن: ۱۵۳۵ کیلوگرم