به گزارش پارس به نقل از تسنیم، امیر قلعه نویی بعد از برتری یک بر صفر استقلال مقابل سایپا بعد از تشکر از مردم و هیئت فوتبال استان البرز گفت: خدا را شکر می کنم که در این شرایط سخت ۳ امتیاز را گرفتیم. این ۳ امتیاز ما را به طرف شرایط آرمانی بالای جدول هل می دهد و از نظر روحی و روانی آماده می شویم تا در بالای جدول قرار بگیریم.

وی افزود: خالصانه از بازیکنان استقلال تشکر می کنم که با آنکه تیم ما شرایط خوبی نداشت و بازیکنان مصدوم زیادی داشتیم، فعل خواستن را صرف و معرفتی و مردانه بازی کردند. سایپا هم تیم بسیار خوبی است و فوتبال خوب و بابرنامه ای انجام می دهد. پرس تیمی در دستور کار آنها بود اما ما در نیمه دوم شناخت بهتری از سایپا پیدا کردیم و توانستیم با استفاده از فضاها به نتیجه برسیم به همین دلیل از تک تک بازیکنان تشکر می کنم.

سرمربی استقلال درباره قهرمانی نیم فصل گفت: به قول مورینیو هیچ کس در نیم فصل جام نگرفته و ما به دنبال این هستیم که تیم ما به شرایط آرمانی برسد، اول یا دوم جدول در نیم فصل مهم نیست بلکه این ۳ امتیاز از نظر روحی به ما کمک می کند تا به شرایط آرمانی بازگردیم. سال گذشته هم در نیم فصل اول با تفاضل گل کمتر دوم شدیم. اکنون برای ما اهمیت دارد که در پایان نیم فصل به بالای جدول برسیم.

قلعه نویی ادامه داد: در نیم فصل تیم خود را تقویت می کنیم. این را بدانید که چه در لیگ قهرمانان آسیا و چه در لیگ برتر استقلال هنوز با ترکیب کامل بازی نکرده و امروز تنها ۳ بازیکن روی نیمکت داشتیم که یکی از آنها میثم جودکی بازیکن تیم جوانان ما بود.

وی خاطرنشان کرد: در نیم فصل دوم با اضافه شدن تمامی بازیکنان به شرایط آرمانی خواهیم رسید ضمن آنکه در نیم فصل نخست بیشتر بازی های ما خارج از خانه بود و در نیم فصل دوم بازی های خانگی بیشتری خواهیم داشت و با تقویت شرایط استقلال بهتر می شود.

سرمربی استقلال یادآور شد: دو بازی آینده برای ما اهمیت دارد، البته به طور یقین در دیدار مقابل تراکتورسازی هاشم بیک زاده و خسرو حیدری را نخواهیم داشت ضمن آنکه قاضی نیز امروز ۳ کارته شد و وضعیت اکبرپور هم فردا مشخص می شود.

قلعه نویی درباره بازی در استان البرز گفت: وقتی وارد کرج می شدم، روی تابلویی نوشته شده بود « به ایران کوچک خوش آمدید. » واقعا همین طور است؛ اینجا زمین بسیار خوب و تماشاگران باادبی دارد که به غیر از چند دقیقه کوتاه در سایر زمان ها تیم خودشان را تشویق کردند و به حریف کاری نداشتند.

وی اضافه کرد: چمن ورزشگاه انقلاب کرج بعد از آزادی بهترین شرایط را دارد و نیروهای انتظامی و هیئت فوتبال نیز به خوبی با هم هماهنگ بودند. در مجموع شرایط خوب زمین و تماشاگر امتیاز خوبی برای میزبانی کرج است و معتقدم برخلاف ورزشگاه تختی که زمین چمن خرابی دارد و در آنجا هم تماشاگران تیم ما بیشتر خواهند بود در ورزشگاه کرج حق میزبانی بهتر ادا و عدالت اجرا خواهد شد.

قلعه نویی درباره اعتراض به داوری گفت: عملکرد فغانی خوب بود و من تنها در یک صحنه معتقد بودم که توپ قبل از ارسال روی دروازه اوت شده است. جامعه داوری ما جزو پاک ترین جامعه ها در این چند سال است و از زمانی که بازیکن بودم و فوتبال بازی می کردم چنین بحث هایی که اکنون مطرح می شود را ندیده ام.

سرمربی استقلال ضمن مخالفت با بحث غش کردن داوران به سمت تیم های خاص تاکید کرد: سال گذشته ممبینی و ترکی اشتباهاتی انجام دادند که سبب شد جام را از دست بدهیم، اما آنها اشتباه بود نه اینکه به سمت تیم خاصی غش کرده باشند. داوران ما دچار اشتباه می شوند اما پاک ترین گروه هستند البته من معتقدم همان طور که من مربی و بازیکنان یک میلیارد دستمزد می گیرند باید داوران هم حقوق خوبی دریافت کنند. شرایط مالی آنها چندان خوب نیست و باید شرایطی فراهم شود که آنها از نظر روحی و رفتاری در شرایط حرفه ای قرار بگیرند.

قلعه نویی ادامه داد: وقتی می گوییم فوتبال ما حرفه ای است باید داوری آن هم حرفه ای شود، وقتی یک مربی یک میلیارد می گیرد داور بین المللی هم باید ۱۰۰ میلیون تومان حقوق بگیرد. راه های زیادی هم برای درآمدزایی در این زمینه وجود دارد تا داوران ما حقوق حرفه ای دریافت کنند و این کار شغل آنها شود.

وی با اشاره به اینکه خداحافظی فرهاد مجیدی اتفاق خوبی برای استقلال نبود خاطرنشان کرد: مجیدی جزو بازیکنان اخلاق مدار و فنی استقلال بود که در این مجموعه زحمات بسیاری کشید، در فاصله ۴۸ ساعت به بازی مقابل مس خیلی با او صحبت کردم تا از تصمیمش منصرف شود اما مجیدی تصمیم خود را گرفته بود. تماشاگران ما هم به خوبی نسبت به او ادای احترام کردند. فرهاد تصمیمش را گرفته و می خواهد از این به بعد در لباس مربیگری به کار خود ادامه دهد.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه باشگاه پرسپولیس درخواست کرده دیدار استقلال و گسترش فولاد به خاطر بازی با ستارگان میلان به تعویق بیفتد، گفت: آقای رویانیان سه، چهار هفته پیش با من تماس گرفت و خواست بازی ما عقب بیفتد. من هم گفتم اگر سازمان لیگ موافقت کند ما مشکلی نداریم و قبول می کنیم.

قلعه نویی در خصوص تعویض زودهنگام فردین عابدینی اظهار داشت: شرایط در زمین مشخص می شود. وقتی بازیکن در تمرین شرایط خوبی دارد اما نمی تواند شرایط خوبش را در بازی نشان دهد، مجبوریم تعویض کنیم. تعویض را برای همین کار گذاشته اند که وقتی شرایط خوب نبود ترکیب را عوض کنی.

وی درباره قهر تیموریان به خاطر مشکلات مالی گفت: من با تیموریان صحبت کردم و او گفت به خاطر مصدومیت به تمرینات نمی آید. اکنون هم روزی ۲-۳ جلسه فیزیوتراپی می کند و باید ببینیم تا نیم فصل چه شرایطی پیش می آید. باید تا نیم فصل نه تنها پول آندو بلکه پول بقیه را هم جور کنیم در غیر این صورت باید ببینیم که تیموریان چه پیشنهادی دارد.

سرمربی استقلال ادامه داد: تیموریان شرایط خوبی پیش از فصل داشت و می توانست با قراردادی بالا به تیم های خارجی برود اما مردانگی کرد و با پول نسبتا کمتری به استقلال آمد، فکر می کنم او تازه هفته پیش مقداری از پولش را گرفته، اما به نظرم خوب نیست با مصاحبه کردن اعصاب و روان مردم را هم به هم بریزیم و کار را اینگونه پیش ببریم. باید بعد از بازی با تراکتورسازی با آقای فتح الله زاده جلسه ای بگذاریم و له جمع بندی برسیم که مشکلات مالی حل شود.