به گزارش پارس به نقل از ایسنا، فصل نقل و انتقالات تابستانی چندی پیش به پایان رسید و در این بین تیم های اسپانیایی موفق شدند یک رکورد جالب خلق کنند و آن هم بیشترین درآمد برای بازیکنان خود بود. برطبق گزارشی که در prime time sport چاپ شده است، تیم های اسپانیایی موفق شدند رکورد درآمد از فروش بازیکن را در تاریخ لیگ های جهان بشکنند، آنها در فصل نقل و انتقالات تابستانی موفق شدند ۴۰۴ میلیون پوند از فروش بازیکن به جیب بزنند.

از ۴۰۴ میلیون پوندی که باشگاه های اسپانیایی توانستند در زمان نقل و انتقالات تابستانی به جیب بزنند ۱۱۷ میلیون پوند از باشگاه های خارج از اسپانیا بود. بیشتر بازیکنان فروخته شده از اسپانیا به لیگ انگلیس رفته اند. سرشناس ترین بازیکن مسوت اوزیل بود که از رئال مادرید به آرسنال رفت. آلوارو نگردو و خسوس ناواس از سویا به منچسترسیتی پیوستند و روبرتو سولدادو، والنسیا را به مقصد تاتنهام ترک کرد.

باشگاه های اسپانیایی همچنین در فصل نقل و انتقالات تابستانی ۳۳۷ میلیون پوند صرف خرید بازیکن کرده اند. به این معنا که لیگ اسپانیا در زمان نقل و انتقالات تابستانی سود ۶۷.۵ پوندی داشته است. ۶۲ درصد پول هزینه شده تیم های اسپانیایی در نقل و انتقالات تابستانی را دو تیم رئال مادرید و بارسلونا تشکیل می دهند. رئال مادرید با ۱۵۴ میلیون و بارسلونا با ۴۸ میلیون پوند بیشترین هزینه را در فوتبال اسپانیا انجام داده اند.

رئال مادرید در پنج سال گذشته مبلغ خیره کننده ۶۱۱ میلیون پوند صرف خرید بازیکن کرده است که ۴۰ درصد از مجموع خریدهای لیگ اسپانیا را در این پنج سال شامل می شود. این در حالی است که بارسلونا رقیب رئال مادرید در این پنج سال تنها ۲۹۳ میلیون پوند صرف خرید بازیکن کرده است. آنها در این فصل تنها نیمار، مهاجم برزیلی را با ۴۸ میلیون پوند به خدمت گرفته اند.