به گزارش پارس ، فریبرز عسگری در گفت و گو با تسنیم اظهار داشت: اصلا قرار نبود که بهنام اسبقی در وزن چهار به رقابت های جهانی برود. وقتی علیرضا نصرآزادانی قبول نکرد که در این وزن به میدان برود اسبقی را از خانه بیرون آورده و به مهمترین مسابقات تکواندوی جهان بردند. خدا را شکر که تنها طلایی تیم اینگونه به مکزیک رفت، با این حال می توانستیم تیمی بهتر را به مکزیک ببریم.

وی ادامه داد: برای خط زدن میثم باقری از ترکیب تیم، اضافه وزن اصلا بهانه خوبی نبود. او ۲ بار در رقابت های جهانی در همین وزن به مدال رسید و همیشه هم در اعزام ها سر وزن بود پس نمی توان به این دلیل او را از تیم خط زد. چرا باید مسعود حجی زواره برای حضور در وزن ۵، هشت کیلوگرم وزن کم کند. می توانستیم با استفاده از او در وزن تخصصی اش بهتر نتیجه بگیریم. به عقیده من خدا به تیم ملی رحم کرد که با اختلاف یک امتیاز نسبت به مکزیک نایب قهرمان جهان شد.

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو خاطرنشان کرد: مربیان تیم ملی به هیچ وجه برای این تیم وقت کافی نمی گذاشتند و همین موضوع کار را مشکل می کرد. یک عکس بیاورید که همه مربیان در یکی از جلسات تمرین داخلی با هم حاضر بوده باشند. البته از این عکس ها در سفرها بسیار وجود دارد اما در اردوهای داخلی یک قطعه عکس هم وجود ندارد. این موضوع نشان دهنده آن است که آنها تمرکز خوبی در روند آماده سازی ملی پوشان نداشتند. به عقیده من در تصمیم گیری ها هم اشتباهاتی وجود داشت وگرنه بهتر از اینها می شد در مکزیک نتیجه گرفت.

عسگری در مورد احتمال تغییرات احتمالی در کادر فنی تیم ملی هم تصریح کرد: در جام جهانی نایب قهرمان جهان شدیم ولی خیلی ها انتقاد کردند و توقع قهرمانی داشتند. جالب این جا بود که فدراسیون در آن مقطع دست به تغییرات زد. حالا باید ببینیم که آیا این بار نیز فدراسیون با نایب قهرمانی تیم کنار خواهد آمد یا اینکه مجددا دست به تغییر کادر فنی خواهد زد.

او در ادامه به نتایج دوره قبلی رقابت های جهانی اشاره کرد و گفت: از سال ۲۰۰۸ که المپیک پکن برگزار شد تکواندوی کشورمان با یک تیم رویایی روبرو شد که ۹ مبارز خوب در آن حضور داشتند. آنها در آن برهه در تمام مسابقات حاضر می شدند و همین موضوع باعث شد در رقابت های جهانی کره تاثیرش را ببینیم. اما در این دوره واقعا تیم امکان سفر به کشورهای دیگر را به دلیل وضعیت نامناسب مالی فدراسیون نداشت. این در حالی است که مثلا اروپایی ها هر ماه در کشورهای دیگر اردو می زنند و بر تجارب بازیکنانان خود می افزایند. البته به هیچ وجه این موضوع را هم قبول ندارم که تیم ایران، تیمی بی تجربه بوده است!

سرمربی پیشین تیم ملی در خاتمه گفت: من منصفانه عملکرد تیم ملی را نقد کردم و باز هم می گویم که نتیجه بدست آمده خوب بوده است. در پایان این نایب قهرمانی را به جامعه ورزش بخصوص خانواده بزرگ تکواندو تبریک می گویم و امیدوارم اهالی این رشته نیز بپذیرند که یک سرهر مبارزه ای باخت است.