به گزارش پارس به نقل از فارس، مهمت بچیروویچ امروز در نشست خبری در مورد شرایط تیم ملی بسکتبال برای حضور در جام ملت ها صبحت های زیر را انجام داد:

*برای بردن می رویم

وی ابتدا در خصوص شرایط تیم ملی گفت: ما تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت که بهترین نتیجه را بگیریم و برای برد می رویم. البته سایر تیم ها هم می خواهند قهرمان شوند باید مسائلی مانند داوری، شان و مصدومیت را هم در نظر بگیریم.

*درگیری بازیکنان تیم ملی خنده دار بود

وی در خصوص درگیری بازیکنان در تیم ملی عنوان کرد: این برای من خنده دار بود و نمی دانم کجا منتشر شده است. تیم ما مانند یک خانواده است و من را به عنوان پدر قبول دارند.

سرمربی تیم ملی افزود: ما تیم خوبی داریم و همه با قدرت کار می کنند. این طبیعی است که برخی نمی خواهند ما موفق و قهرمان شویم در تمام دنیا هم این وجود دارد.

*بازیکنان با تجربه انگیزه زیادی دارند

سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه گفته بود، می خواهد خون تازه وارد بسکتبال کند، گفت: من این موضوع را گفته بودم چون همه چیز را دیده بودم تیم ملی به المپیک رفته بود و جام جهانی هم دیده بود. شخصیت بازیکنان را می شناختم و پس از حضور در این مسابقات برای آنها مهم نبود که المپیک رفته بودند جهانی شدند.

وی افزود: می خواستم بازیکنان جوانتر را به تیم ملی بیاورم اما وقتی دیدم بازیکنان با تجربه انگیزه بالایی دارند به همین منظور اجازه دادم آنها بار دیگر در ترکیب تیم ملی حضور داشته باشند و جوانترها در رده سنی خود به فعالیت بپردازند، درست نیست که تیم قهرمان را دستکاری کنیم.

* تیم های قدرتمندی در آسیا حضور دارند

بچیروویچ در این مورد که در حال حاضر خیلی از تیم ها ضعیف شدند و باید تیم را از سایر تیم ها جدا کنیم، گفت: نمی دانم شما چند بازی با حریفان را دیده اید، همانطور که کاپیتان تیم گفت، شرایط برخی تیم ها هم بسیار خوب است، فیلیپین میزبان است و کره هم بازیکن تبعه گرفته است. ما باید ۸ بازی را ببریم و قهرمان شویم. باید همه به تیم احترام بگذاریم.

* ویلیام جونز اعتماد به نفس بازیکنان را بالا برد

وی در خصوص مسابقات ویلیام جونز اظهار داشت: این تورنمنت به ما اعتماد به نفس و نشان داد که پیشرفت خوبی کرده ایم اما اگر بخواهیم بر اساس آن پیش بینی کنیم که ما قهرمان آسیا می شویم، درست نیست و شرایط آن مسابقات متفاوت است.

* مربی هم مانند سایر انسان ها اشتباه می کند

سرمربی تیم ملی در این خصوص که مربی قبلی تیم ملی در جام ملت های دوره گذشته و در شرایط حساس نتوانست بازی را کنترل کند، گفت: مربی هم مانند سایر انسان ها اشتباه می کند اشتباه او هم در زندگی طبیعی است ما نباید گذشته را با حال مقایسه کنیم، هر کس که کمتر اشتباه کند برنده خواهد بود.

وی افزود: بسکتبال بازی اشتباهات است اگر اشتباه نبود که مسابقات با یک گل تمام می شد. در خصوص اینکه صمد هم گفته بود ماتیچ نتوانست مسابقات را کنترل کند، گفت: او حواسش به همه جا است و یک کاپیتان خوب برای ایران است.

* زمان و قرارداد برایم مهم نیست

بگورویچ در پاسخ به این سؤال که چرا توضیح شفاف در مورد قرارداد نداده اید و آیا ماندن و نماندن شما بستگی به نتیجه گیری در جام ملت های آسیا دارد یا خیر، گفت: من ۳۰ سال مربی هستم و برایم مهم است که تیمم را دوست دارم. زمان و قرارداد برایم مهم نیست از همه مهم تر و بسکتبال آن است که دلم می خواهد با این تیم قهرمان شوم می خواهم برای آینده کار کنم و جوانان را رشد و پرورش دهم.

* تغییر در کادر فنی تیم ملی نیاز بود

سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد اینکه چرا کادر فنی تغییر کرد و آیا این کار به او کمک کرده است یا خیر و اینکه این تصمیم، تصمیم خود او بوده است یا فدراسیون، گفت: ما نیاز به تغییرات داشتیم؛ حاتمی برای جوانان برنامه دو ساله داشت و باید آنها را رشد و پرورش می داد. در جام جهانی هم در کنار آنها بود. شاهین طبع هم به ما کمک زیادی کرده است و انگار ۱۰ سال است کنار او کار می کنم.