به گزارش پارس ، به نقل از فارس، مسابقات فوتبال بانوان قهرمانی آسیا از ۳۱ اردیبهشت به میزبانی بنگلادش آغاز می شود که تیم ملی ایران برای حضور در این مسابقات پنج شنبه راهی این کشور شده است. ملی پوشان ایران در این رقابت ها که مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۵ هم به شمار می رود، با بنگلادش، فیلیپین و تایلند همگروه هستند که تنها یک تیم از این گروه راهی دور دوم مسابقات خواهد شد.

* جذب کاستای پرتغالی برای رفتن به جام جهانی

به دلیل اهمیت مسابقات قهرمانی آسیا و مقدماتی جام جهانی و با وجود بالا رفتن ارز، فدراسیون فوتبال در بخش بانوان اقدام به جذب مربی خارجی کرد تا قدم ها یکی پس از دیگری برای نتایج خوب بانوان فوتبالیست مهیا شود و هم توجه به فوتبال پایه در دستور کار قرار بگیرد. فدراسیون با این عمل می خواست با یک تیر چند نشان را هدف گیری کند. بنابراین پای مربی پرتغالی در بانوان هم به ایران باز و تمرینات آغاز شد.

با سرمربیگری کاستا، دیدارهای دوستانه در دستور کار قرار گرفت و تیم ملی ایران ابتدا دو بازی تدارکاتی مقابل اردن برگزار کرد و در ادامه در تورنمنت جوانان در روسیه شرکت کرد تا همه چیز برای کسب یک نتیجه خوب در قهرمانی آسیا آماده باشد.

* با اضافه شدن فوتسالیست ها بهانه ای باقی نیست

هلنا کاستای پرتغالی برای اینکه ترکیب تیمش را بشناسد بازیکنان مختلفی را به تیم ملی دعوت کرد و بانوان زیادی محک خوردند تا در نهایت چند بازیکن فوتسالی هم به اردو اضافه شدند و این تیم پنجشنبه راهی بنگلادش شد. اگرچه دعوت از فوتسالیست ها حاشیه هایی را در لیگ بانوان به وجود آورد و چند بازی به تعویق افتاد، اما همه باشگاه ها، فوتبالیست ها و فوتسالیست ها دست به دست هم دادند و همه شرایط را برای فوتبالیست ها فراهم کردند تا شبهه ای برای عدم کسب نتیجه باقی نمانده باشد.

* غلبه بر تیم ششم آسیا، کلید ایران برای ورود به کانادا

این شرایط در حالی فراهم شده است که تیم ایران در این مسابقات یک رقیب سرسخت دارد که در جایگاه ششم آسیا است، بنابراین غلبه بر تایلند کار سختی است. اگرچه کاستا اعتقاد دارد، اگر امیدی به کسب نتیجه نداشت هزاران کیلومتر راه را طی نمی کرد، اما صعود به مرحله دوم مسابقات و در نهایت جام جهانی در مقابل تیم های قدر آسیا کار راحتی نیست. از طرفی بانوان ایرانی مانند بازیکنان دیگر کشورها تجربه زیادی در مسابقات برون مرزی ندارند و به هیچ عنوان انتظار سرگروهی وجود ندارد و شجاعی هم به این نکته اشاره کرده است.

فریده شجاعی، نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال، درباره پیش بینی اش از بانوان فوتبالیست در مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: ما نتوانستیم چند بازیکن فوتسال را با خودمان ببریم. چند مصدوم هم داشتیم، بنابراین تیم کاملی به مسابقات نرفته است. انتظار سرگروه شدن را هم نداریم. اما دوست داریم به جام جهانی برویم. اگر در گروهمان اول شویم شانس قرار گرفتن در بین ۵ تیم صعودکننده به جام جهانی را داریم.

به هر حال با برداشته شدن قانون منع حجاب راه برای بانوان مسلمان و به ویژه ایرانی باز شده تا بیشتر بتوانند توانایی های خود را نشان دهند. همین مسئله باعث می شود تا حضور در رقابت های مختلف راه را برای پیشرفت بانوان باز کند.

برنامه مسابقات به شرح زیر است:

سه شنبه ۳۱/۲/۹۲

ایران - فیلیپین، ساعت ۱۶: ۰۰ (به وقت محلی) ، ورزشگاه دی هاکا

تایلند - بنگلادش، ساعت ۱۹: ۰۰ (به وقت محلی) ، ورزشگاه دی هاکا

پنجشنبه ۲/۳/۹۲

فیلیپین - تایلند، ساعت ۱۶: ۰۰ (به وقت محلی) ، ورزشگاه دی هاکا

بنگلادش - ایران، ساعت ۱۹: ۰۰ (به وقت محلی) ، ورزشگاه دی هاکا

شنبه ۴/۳/۹۲

تایلند - ایران، ساعت ۱۶: ۰۰ (به وقت محلی) ، ورزشگاه دی هاکا

فیلیپین - بنگلادش، ساعت ۱۹: ۰۰ (به وقت محلی) ، ورزشگاه دی هاکا