تراکتورسازی و استقلال در حالی روز پنجشنبه در ورزشگاه یادگار امام تبریز مقابل هم صف آرایی می کنند که این جدال سوای از حساسیت های نایب قهرمانی با حواشی حضور سیدمهدی رحمتی در مقابل تیم تبریزی و کادر فنی اش روبرو شده است تا جایی که در روزهای گذشته موضوع حضور یا عدم حضور گلر شماره یک استقلالی ها در کاروان اعزامی این باشگاه به تبریز به سوژه اصلی رسانه ها تبدیل شد و اظهارنظرهای متفاوتی را در پی داشت. در حالی که کاروان استقلال بعد از تمرین ریکاوری ظهر فردا با پرواز ساعت 16 راهی تبریز می شود .


موضوع استراحت دادن به مهدی رحمتی در بازی حساس با تراکتورسازی از دو هفته قبل و بعد از اتفاقاتی که در جدال گسترش فولاد با استقلال در ورزشگاه بنیان دیزل رخ داد ذهن علیرضا منصوریان را به خود مشغول کرد. آن روز تعداد زیادی از طرفداران حاضر در ورزشگاه از دقیقه اول تا آخر شعارهایی علیه دروازه بان اول استقلال سر دادند و شاید منصوریان به این فکر می کند که عدم حضور رحمتی در این مسابقه به سود این دروازه بان و البته تیم استقلال باشد .


درحال حاضر اظهارنظرهای مختلفی دراین باره صورت گرفته تا جایی که نصرا.. عبدالهی سرپرست استقلال با بیان این که رحمتی در تبریز حاضر می شود مدعی شد بنا دارد زمینه آشتی او با امیر قلعه نویی را فراهم کند. در این بین اما محمد خرمگاه دستیار اول منصوریان اعتقاد داشت بهترین تصمیم را در خصوص سفر رحمتی به تبریز خود سرمربی تیم اتخاذ خواهد کرد تا نه به شخصیت این دروازه بان خدشه ای وارد شود نه به تیم ضربه ای بخورد. در این بین اما سکوت مهدی رحمتی در واکنش به تمام صحبت ها نیز بیشتر به ابهامات حضورش در مصاف با تراکتورسازی دامن زد تا گمانه زنی ها به اوج خود برسد. در گیر و دار تصمیم گیری رحمتی و استقلالی ها برای حضور این بازیکن در تبریز باشگاه تراکتورسازی بیانیه ای صادر کرد و مدعی شد در بازی روز پنجشنبه تمام سکوهای ورزشگاه مدیریت شده و به بهترین شکل ممکن از استقلال و بازیکنانش میزبانی خواهد شد. در این بیانیه که متعاقب آن با صحبت های امیر قلعه نویی هم روبرو شد، تبریزی ها با محکوم کردن تمام حاشیه های چند بازی گذشته در این شهر مدعی شدند روز پنجشنبه فرهنگ والای آذربایجانی ها و فوتبالدوستان تبریزی را با میزبانی عالی از استقلال و بازیکنانش به اثبات خواهند رساند.


در این اوضاع و بنابر اخبار رسیده ، در جلسه ای که بعد از تمرین امروز میان منصوریان و رحمتی برگزار می شود دو طرف تصمیم نهایی خود را اتخاذ خواهند کرد.