به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، آخرین مرحله انتخابی تیم ملی تکواندوی مردان کشورمان صبح پنج شنبه پنجم فروردین در خانه تکواندو برگزار شد و در نهایت با اعلام سید نعمت خلیفه، اعضای تیم ملی تکواندوی کشورمان برای شرکت در بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیایی 2016، مشخص شدند.


میرهاشم حسینی در وزن 58- کیلوگرم، علیرضا علیاری در وزن 68- کیلوگرم، سعید رجبی در وزن 80- کیلوگرم و پوریا عرفانیان در وزن 87- کیلوگرم هوگوپوشانی هستند که با غلبه بر حریفانشان توانستند جواز حضور در مسابقات آسیایی را بدست آورند.

پیش از این نیز آرمین هادی پور در وزن 54- کیلوگرم و ابوالفضل یعقوبی در وزن 63- کیلوگرم جواز حضور در این مسابقات را بدست آورده بودند.

باتوجه به اینکه هر کشور می‌تواند در مسابقات قهرمانی آسیایی، 6 تکواندوکار داشته باشد، تیم ملی ایران در اوزان 74- و 87+ کیلوگرم نماینده نخواهند داشت.

هدایت این تیم در مسابقات قهرمانی آسیا، برعهده سید نعمت خلیفه به‌عنوان سرمربی و پیام خانلرخانی بعنوان مربی است.

بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیایی 2016، در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (30 و 31 فروردین ماه و یکم اردیبهشت 95) به میزبانی شهر «مانیل» فیلیپین برگزار می‌شود.

تیم ملی تکواندوی کشورمان در بیست و یکیمین دوره مسابقات قهرمانی آسیایی که در ازبکستان پیگیری شد با کسب 3 مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز قهرمان آسیا شد.