به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس علیرضا شیخ‌الاسلام پیشکسوتان بر خلاف مسابقات دیگر، هم تعداد شرکت کنندگان بیشتر است و هم اینکه کشورهای بیشتری در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. فکر می‌کنم حداقل 60 کشور در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد.

وی در مورد هدف فدراسیون وزنه‌برداری از اعزام تیم ملی پیشکسوتان گفت: هدف همدلی، اتحاد و همبستگی بین تمام کشورها و تداوم دوستی‌ها و همین طور جلوگیری از خانه‌نشینی قهرمانان گذشته است.

شیخ‌الاسلام یادآور شد: بیشتر کشورها در چنین مسابقاتی به صورت خانوادگی شرکت می‌کنند که هنوز این بستر برای کشور ما فراهم نشده است اما هدف ما تداوم دوستی‌ها و ارتباطات نزدیک قهرمانان گذشته کشورمان با سایر کشورهاست و این همبستگی و دوستی را ادامه می‌دهیم.

رئیس کمیته پیشکسوتان فدراسیون وزنه‌برداری گفت: اگر از بعد قهرمانی هم به این رقابت‌ها نگاه کنیم، هدف بالا بردن پرچم ایران در میادین جهانی و بین‌المللی است که بر همین اساس فکر می‌کنم حداقل از 16 وزنه‌برداری که به این رقابت‌ها اعزام خواهیم کرد، 14 مدال را کسب کنیم.

وی تأکید کرد: سیستم ورزش مملکت ما خیلی با پیشکسوتان کاری ندارد و با آنها همکاری نمی‌کند. در حالی به این مسابقات اعزام می‌شویم که هزینه‌ها به عهده خود نفرات اعزامی است. به این موارد نداشتن اردوها و امکانات لازم را هم اضافه کنید.

شیخ‌الاسلام گفت: با این حال فدراسیون وزنه‌برداری رقابت‌های پیشکسوتان را در تقویم مسابقات خود درج کرد و برای تیم ملی نیز اردویی را برگزار کرد اما کمیته ملی المپیک هیچ توجهی به این موضوع ندارد. جالب اینکه برای این رقابت‌ها یک لباس متحدالشکل با سایزهای مناسب در اختیارمان قرار نداده‌‌اند که این موضوع شکل زیبایی را در این مسابقات نخواهد داشت.

وی افزود: در هر صورت توقع داریم روز به روز نگاه‌ها به پیشکسوتان تغییر کرده تا آنها نیز مانند ایام قهرمانی برای کشور افتخارآفرین باشند.