پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- راجرفدرر را با ١٧ گرنداسلمی که او را به پرافتخارترین تنیسور تاریخ تبدیل کرده، می‌‌شناسیم؛ با ٧ ویمبلدونی که هنوز می‌تواند «هشت» شود و او را به تنهایی به صاحب بیشترین جام معتبرترین رقابت این رشته تبدیل کند.

راجر فدرر

جیغ بنفش همسر

او اما به یک دلیل دیگر هم شناخته می‌شود؛ داشتن همسری غُرغُرو و جنجالی. به جرات می‌توان ادعا کرد ٩٠‌درصد حاشیه‌های کم‌تعداد ستاره ورزش دنیا توسط میرکا، همسرش شکل گرفته است! این خانم که به دلیل مصدومیت خیلی زود دنیای تنیس را کنار گذاشت از زمان آشنایی با راجرر در المپیک ٢٠٠٠ سیدنی تا ازدواج در تاریخ ١١ آوریل ٢٠٠٩ در ویلای «ونکهوف»، برخلاف بروکلین دکر، همسر رادیک آمریکایی و کیم سرس، شریک زندگی ماری، اهل رسانه نبود. تنیس جام ستارگان لندن در‌سال ٢٠١٤ این نظر را ١٨٠ درجه تغییر داد! در جریان بازی نیمه‌نهایی بین راجر و هموطنش، واورینکا، میرکا در جایگاه سمت بازی رقیب شوهرش نشسته بود و برخلاف قوانین مدام با سرو صدا و جیغ زدن تمرکز را از حریف می‌گرفت. واورینکا هم پس از باخت در جایگاه ویژه به شکل مفصل از خجالت میرکا درآمد و بشدت او را مورد توهین قرار داد! این بلای نازل شده از سوی میرکا به شکل مشابه سر ماری و رادیک هم آمده است! راجر اما این‌قدرها اهل حاشیه نیست. سودآورترین ورزشکار حال حاضر دنیا قصد دارد‌سال آینده در آخرین المپیک زندگی‌اش، حسرت نبردن طلای انفرادی تنیس المپیک را از بین ببرد اما تا آن موقع باید مواظب میرکا باشد تا با جیغ‌های اشتباهی‌اش به جای رقبا، ٤ فرزند خانواده را فراری ندهد!اولین فرزندان فدرر یک دوقلوی به‌دنیا آمده در تاریخ ٢٣ جولای ٢٠٠٩ به نام‌های مایلا‌رز و شارلن ریوا بودند و دومین دوقلوها هم به نام‌های لئو و لنارت ٦می ٢٠١٤ به دنیا آمدند. دوقلوی اول، دختر و دوقلوی دوم، پسر هستند.

راجر فدرر1

درآمد فراوان

فدرر، نایک را به‌عنوان حامی مالی چندساله در اختیار دارد و از طریق تبلیغ برای این برند، رولکس و ایندزیت، سالی ٤٠ تا ٥٠‌میلیون یورو پول به‌دست می‌آورد. اخیرا هم مرسدس بنز به جمع ژیلت و ویلسون، دیگر حامیان مالی اسطوره تنیس پیوسته است. محبوبیت فدرر به‌حدی زیاد شده که نایک به افتخار او محصولی با آرم «آر‌اند اف»( اولین حرف نام و نام‌خانوادگی او) به جهان و دنیای تنیس عرضه کرده است. فدرر دیروز ٣٤ ساله شد. غیراز طلای المپیک چه آرزوی دیگری دارد؟

راجر فدرر2