به گزارش پارس، معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ایتالیا گفت: با توجه به اینکه ایران برای اولین بار در این رقابت ها شرکت می کند، می توان نقاط ضعف و قدرت ورزشکاران کارگر را در بخش های مختلف این مسابقات شناسایی کنیم تا در دوره های بعدی حضوری بهتر و منسجم تر داشته باشیم ، به هر حال این تجربه آغاز خوبی برای ورزشکاران کارگر کشور بود .

وی افزود: حضور بخش کارگری در این مسابقات برای ما در وزارت ورزش، که با دید توسعه به آن می نگریم، بسیار مهم است. توجه دولت به بخش کارگری و حضور انها در مسابقات به عنوان یک رویکرد اصلی برای دولت بشمار می رود. اعزام ورزشکاران کارگر توسط وزارت تعاون ، کار و امور اجتماعی صورت گرفت و ما نیزاز آن حمایت کردیم.

وی در خصوص حضور دائم جمهوری اسلامی در کنفدراسیون جهانی ورزش کارگری گفت: حضور خوب ایران در این دوره از مسابقات کارگری زمینه را برای عضویت دائم کشورمان در کنفدراسیون کارگری فراهم کرده است و جلسات خوبی با مسوولین این بخش انجام شد. آنها فکر نمی کردند که ایران بتواند به این صورت در این رقابت ها شرکت کند و برای آنها جالب بود و فکر می کنم که اکنون زمینه برای عضویت دائم کشورمان دراین کنفدراسیون هموار شده است.

وی افرود: لازم می دانم که از طرف وزارت ورزش از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مقدمه این سفر را فراهم کرد تقدیر کنم.

وی اظهار داشت: این مسابقات تجربه خوبی برای بخش کارگری و فدراسیون ورزش کارگری که رویکردی هماهنگ و همراه با رویکرد دولت در زمینه توسعه ورزش کارگری دارد بود. برخی کشورها باور نمی کردند که ایران و دولت ما چنین رویکرد و نگاهی به بخش ورزش کارگری داشته باشند. توسعه ورزش در بخش کارگری برنامه اصلی ما و مقدمه ای برای رشد و توسعه ورزش است.

چهارمین دوره از مسابقات جهانی ورزش کارگری (CSIT) در شهر لینیانو سابیادورو در شمال شرق ایتالیا، از روز دوشنبه آغاز و تا روز 24 همین ماه ادامه خواهد داشت.

ایران با کاروانی متشکل از 47 ورزشکار مرد و 16 ورزشکار زن در هشت رشته ورزشی حضور یافته است.

در این دوره از بازی های کارگری تیم هایی از 30 کشور در رشته های دو و میدانی، فوتبال، فوتبال 5 نفره، والیبال، بسکتبال، تنیس، پینگ پنگ، شنا، کشتی، جودو، بوچه، والیبال ساحلی، تنیس ساحلی، کشتی ساحلی و شطرنج به مصاف یکدیگر می روند.

بازی های جهانی کارگری، یک رویداد بین المللی است که هر دو سال یکبار برگزار می شود و نوعی تبادل فرهنگی میان کشورها بشمار می رود. در این بازی ها، ورزشکاران حرفه ای شرکت ندارند و کارگران علاقه‌مند به ورزش از سراسر جهان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.