به گزارش پارس به نقل از کاپ مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: در ارتباط با نقاط تاریک مباحث مالی حاضر هستم تا در هر مناظره ای شرکت کنم.
علی فتح الله زاده در خصوص مباحث جدید مطرح شده درباره نحوه واگذاری باشگاه استقلال اظهار داشت: متاسفانه آنچه مشخص است اینکه هنوز مسئولان ذیربط در ارتباط با بحث واگذاری به جمع بندی مشخصی دست پیدا نکرده اند و این سبب شده تا بلاتکلیفی برای هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تداوم یابد.
وی افزود: ممکن است در سازمان خصوصی سازی، کارخانجات یا شرکت هایی با ارقام هزار میلیاردی معامله و به بخش خصوصی واگذار شده باشد اما همانطور که در بحث انعکاس رسانه ای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شاهد بودیم  پوری حسینی و دیگر مسئولان ذیربط در این ارتباط تا حد زیادی متوجه شدند که بحث واگذاری این دو باشگاه به کلی با سایر معاملات اینچنینی متفاوت است. 
مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: این جمله را تا به حال جایی نگفته ام اما حالا می گویم که واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی به مثابه واگذاری دو وزارتخانه است. چیزی در حدود دوسوم جمعیت کشور یا شاید بیشتر در این موضوع مهم ذینفع هستند، بنابراین مسئولان نمی توانند تصور کنند واگذاری استقلال و پرسپولیس مثل دیگر کارخانجات و شرکت هاست. 
فتح الله زاده در پاسخ به این سوال که کردنوری در نشست امروز هم اندیشی مدیران،ایراداتی به هزینه کردن پول فصل بعد باشگاه استقلال از محل تبلیغات روی پیراهن گرفت توضیح داد: وزارت ورزش در فصلی که گذشت طبق اعلام رسمی خودشان قریب به 20 میلیارد تومان به باشگاه استقلال کمک مالی کردند. این در حالی است که من در فصل سیزدهم 3 میلیارد از وزارت ورزش کمک مالی گرفتم و 3 میلیارد هم از محل تبلیغات روی پیراهن و سهم بلیت فروشی مربوط به سازمان لیگ دریافتی داشتم. یعنی من با 6 میلیارد تیم استقلال را که در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور داشت اداره کردم. ضمن اینکه یک مبلیغ 200 هزار دلار و یک 700 میلیون تومان هم برای باشگاه استقلال آورده داشتم که حتی آنها را در حساب های باشگاه نیاوردم. با این شرایط مشخص است که من با چه سختی و مشقاتی دخل و خرج باشگاه را تامین می کردم و این در شرایطی بود که هیچ یک از اعضای هیات مدیره من یک ریال هم آورده مالی نداشتند و من شخصا همه امور مالی باشگاه را به دوش می کشیدم و مجبور بودم حتی بعضا با استفاده از دسته چک شخصی کار را پیش ببرم. 
وی تصریح کرد: بازیکنانی در این استقلال بودند که تا کل پولشان را نمی گرفتند و یا چک های پولشان را دریافت نمی کردند قراردادشان را امضا نمی کردند. آن وقت همان ها وقتی بین هواداران می رفتند می گفتند که ما با استقلال سفید امضا کرده ایم. من هم که نمی توانستم به مردم بگویم اینطور نیست و فلان بازیکن کل پولش را نقدا یا با چک از من گرفته است. چون در آن صورت ممکن بود بازیکن با باشگاه سر لج بیفتد و یا اتفاقات دیگری رخ بدهد. اما لطمه و ضربه اش همه برای من مدیرعامل بود. چراکه وقتی پای حساب و کتاب به میان می آمد مردمی که مرا می دیدند می گفتند فلان بازیکن که قرارداد سفید امضا کرده، من هم نمی توانستم حرفی بزنم و به همین خاطر همواره نوک تیز پیکان انتقادات به سمت مدیریت باشگاه بود. 
مدیرعامل سابق باشگاه استقلال بیان داشت: در ارتباط با نقاط تاریک مباحث مالی حاضر هستم تا در هر مناظره ای شرکت کنم و اسناد مالی باشگاه استقلال را همراه با ترازنامه مالی آن ارائه بدهم. 
وی در پاسخ به این سوال کاپ که آیا از وزارت ورزش کسی خواستار ارائه توضیحات از او شده است، گفت: خیر، من در طول این مدت همیشه منتظر این موضوع بودم که کسی از من توضیح بخواهد تا حرف هایم را با مستنداتی که دارم ارائه دهم اما متاسفانه دوستان فقط به شنیده ها و حرف هایی که دهان به دهان درباره عملکرد بنده در دوران مدیر عاملی ام چرخیده و به گوش شان رسیده عنایت می کنند. 
فتح الله زاده در این باره که چه راهکار عاجلی می توان برای این موضوع اندیشید اذعان داشت: به اعتقاد من وزارت ورزش باید هر چه سریعتر این باشگاه را به صاحبان واقعی آن از طریق واگذاری سهام و به صورت پذیره نویسی واگذار کند. بنده شخصا این پیشنهاد را که قبلا هم داده ام باز هم تکرار می کنم که حاضریم به اتفاق سرمایه گذارانی که دلشان به حال استقلال می سوزد این باشگاه را در اختیار بگیریم و بدون حتی یک ریال کمک مالی آن را اداره کنیم. تضمین هم می دهیم که استقلال در پایان فصل در جمع سه تیم بالای جدولی قرار بگیرد.