به گزارش پارس به نقل از روزنامه نود، پیمان اسدیان از گویندگان با تجربه ورزشی تلویزیون است که کارش را خیلی خوب انجام می دهد. البته او در ابتدا خبرنگار ورزشی بود اما در حال حاضر فقط گویندگی می کند. با او در یک روز سرد گفتگو کردیم.

* کار کدام یک از گویندگان یا مجریان تلویزیون را بیش تر از همه می پسندید؟

- در حال حاضر کار فردوسی پور را. او فوق العاده است.

* دقت کرده اید گزارشگران تازه کار سعی می کنند شبیه فردوسی پور گزارش کنند؟

- دقیقا! به خاطر این که او سبکی را به وجود آورد که مردم دوستش دارند بنابراین بقیه همه می خواهند شبیه او باشند که توجه مردم را جلب کنند! این را هم بگویم که عادل واقعا تواناست و همچنین خیلی هم باسواد.

* برنامه های ورزشی زیادی در حال حاضر روی آنتن می روند. به نظر شما آنها توانسته اند همانند ۹۰ مخاطب جذب کنند؟

- برنامه ۹۰ سبکی دارد که در رسانه ما هیچ یک از برنامه های دیگر نمی توانند نزدیک به آن شوند چون این جوری بدتر از بین می روند. به نظرم اگر سبکی نو را اجرا کنند قطعا موفق تر می شوند. از نظر من ۹۰ و اجرای فردوسی پور یک چیز دیگر است.

* راستی چه شد که وارد کار گویندگی شدید؟

- من گویندگی را دوست دارم ولی خیلی اتفاقی وارد این شغل شدم.

* چطور؟

- بچه که بودم کارهایی چون مدیریت، بازرگانی و تجارت را بیش تر دوست داشتم اما سرنوشت ما هم این طور رقم خورد دیگر! ناخواسته گوینده شدم اما الان از کارم راضی هستم.

* کار گویندگی سخت نیست؟

- سخت نه ولی مسئولیت آن زیاد است. در ضمن برخلاف تصور مردم ما درآمد آنچنانی نداریم. الان کسانی که حقوقی یک و نیم یا دو میلیون تومانی می گیرند در مرز خط فقر هستند. ما هم همین قدر حقوق می گیریم!

* تا حالا شده آنقدر فشارکاری رویتان زیاد باشد که از آمدن به این حرفه پشیمان شوید؟

- نه در آن حد! ولی یک گوینده همان طور که سریع رشد می کند به همان مقدار هم سریع از بین می رود.

* خودتان ورزش خاصی را دنبال می کنید؟

- فوتبال بازی می کنم. اخبار تنیس و NBA را هم به خاطر علاقه ام دنبال می کنم البته یک مدت تنیس هم بازی می کرم اما دیدم این کاره نیستم دیگر ادامه ندادم. (می خندد)

* راستی در روزهای اخیر اشتباهی برایتان در بین صحبت هایتان رخ نداده است؟

- الان چیز خاصی یادم نیست ولی به وفور اشتباه داشتم. از نظر من انسان جایز الخطا نیست بلکه ممکن الخطاست. ما تمام سعی مان این است که اشتباه نکنیم اما گاهی اوقات پیش می آید دیگر.

* راستی خودتان گزارش میدانی را بیش تر دوست دارید یا حضور در استودیو را؟

- گزارش میدانی هم بخش عمده ای از کار ماست که من هم برایش احترام زیادی قائلم. خودم هم اوایل کارم را با گزارش میدانی شروع کردم و تجربه این کار را دارم اتفاقا خیلی هم دوستش دارم ولی به خاطر این که فرصت نمی شود هم در استودیو حضور داشته باشم هم خودم به شخصه بروم و گزارش تهیه کنم دومی را رها کردم.

* این هفته از رقابت های لیگ برتر پر بود از نتایج مساوی، نظری دارید؟

- نظر خاصی که ندارم. فوتبال است دیگر. به هر حال مساوی هم گاهی اوقات با آن همراه است. چرا وقتی همه می برند هیچ حساسیتی نیست؟ حالا یکبار هم مساوی شده، به هر حال تساوی هم یک امتیاز دارد!