به گزارش پارس نیوز، 

اگرچه شایعات و خبرهایی که پیش از این منتشر شده بود نشان می‌داد که این محصول جدید سامسونگ در رده ساعت‌های هوشمند از سیستم عامل Android Wear بهره خواهد برد؛ اما در مراسم معرفی مشخص شد که سیستم عامل Tizen پشتیبانی از این ساعت هوشمند را برعهده خواهد داشت. به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد همچنان بر روی سیستم عامل اختصاصی خود سرمایه گذاری کند و آن را بهتر از گذشته به کاربران معرفی نماید. تکته قابل توجه دیگر که در مراسم رونمایی از این محصول مشخص شد؛ نام جدیدی بود که سامسونگ برای این ساعت انتخاب کرده است. برخلاف محصولات نسل گذشته سامسونگ در این رده که با عنوان Gear S روانه بازار می‌شدند؛ این ساعت جدید Galaxy Watch نام گرفته است. به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد با ایجاد شباهت میان نام این محصولات و گوشی‌های پرچمدار خود در سری گلکسی اس و گلکسی نوت، به موفقیت بیشتر آن‌ها کمک کند.

galaxy-watch-2.jpg - 80.20 kB

نسل جدید از ساعت‌های هوشمند سامسونگ قابلیت‌های تازه‌ای در اندازه‌گیری علائم مربوط به سلامت فیزیکی کاربران خود دارد. این ساعت‌ها می‌توانند فعالیت‌های مربوط به 39 نوع از ورزش‌های مختلف را شناسایی و اندازه‌گیری کنند. قابلیت اندازه‌گیری خودکار ساعات خواب و همچنین میزان استرس از دیگر ویژگی‌های این ساعت‌ها است.

سامسونگ در مراسم شب گذشته دو نسخه متفاوت از این ساعت هوشمند را معرفی کرد. نسخه با قطر بدنه 46 میلی متری و نسخه دیگری که از یک بدنه با قطر 42 میلی متر بهره می‌برد. هردوی این ساعت‌های هوشمند از ارتباط 3G/LTE برخوردار هستند و به صورت بی‌سیم شارژ خواهند شد. سیستم عامل Tizen 4.0، تراشه Exynos 9110 با دو هسته پردازشی در سرعت 1.15 گیگاهرتز، چهار گیگابایت حافظه ذخیره‌ سازی، سنسور اندازه‌گیری میزان ضربان قلب، سنسور شتاب سنج، حسگر اندازه‌گیری فشار محیط، ارتباط بلوتوث و Wi-Fi، شیشه محافظ Gorilla DX+ و همچنین استاندارد ضدآب و ضدخاک IP68 از دیگر ویژگی‌های مشترک این دو ساعت هوشمند است. سامسونگ اعلام کرده است که باتری موجود در این دو گوشی قابلیت "شارژ دهی چند روزه" را خواهند داشت.

galaxy-watch-3.jpg - 42.22 kB

هردوی این محصولات قرار است در دو نسخه با عناوین LTE و Bluetooth روانه بازار شوند و همانطور که می‌توان حدس زد؛ نسخه بلوتوث قیمت کمتری دارد اما قابلیت ارتباط با شبکه‌های مخابراتی را ندارد. در حالی که نسخه LTE از 1.15 گیگابایت حافظه رم برخوردار است؛ این مقدار در نسخه بلوتوث در حدود 768 مگابایت خواهد بود.

اما به سراغ ویژگی‌های اختصاصی هرکدام از این دو ساعت نیز برویم. ساعت بزرگتر که قطر بدنه 46 میلی متری دارد؛ یک نمایشگر 1.3 اینچی Super AMOLED را در خود جای داده است که وضوح 360 در 360 پیکسلی نیز دارد. باتری با ظرفیت 472 میلی آمپر ساعت دیگر ویژگی‌های مهم این نسخه از ساعت‌های گلکسی واچ است. این ساعت تنها در رنگ بدنه نقره‌ای روانه بازار خواهد شد و بند 22 میلی متری آن قابلیت تعویض توسط کاربران را دارد.

galaxy-watch-4.jpg - 52.55 kB

اما ساعت با قطر بدنه 42 میلی متری که نسخه کوچکتر نیز نامیده می‌شود دارای یک نمایشگر 1.2 اینچی است و بازهم وضوح 360 در 360 پیکسلی را در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد. با توجه به کوچکتر شدن صفحه نمایش، باتری این ساعت نیز به ظرفیت 270 میلی آمپر ساعت تقلیل پیدا کرده است. این ساعت دارای بندهای 20 میلی متری قابل تعویض است و در رنگ‌های مشکی و رزگلد عرضه خواهد شد.

ساعت‌های جدید Galaxy Watch از تاریخ دهم آگوست (19 مرداد) وارد مرحله پیش‌ فروش می‌شوند و عرضه نسخه بلوتوث از آن‌ها نیز قرار است از 24 آگوست (دوم شهریور) آغاز شود. سامسونگ برای نسخه بلوتوث از ساعت‌های خود قیمت‌ 330 و 350 دلاری را انتخاب کرده است. نسخه LTE از ساعت‌های گلکسی واچ قرار است در زمانی دیگر روانه بازار شوند. سامسونگ قیمت نسخه 46 و 42 میلی متری از این ساعت‌های جدید خود را هم به ترتیب 375 و 400 دلار اعلام کرده است.