به گزارش پارس نیوز، 

اینجا رواق شرقی مصلی بزرگ امام خمینی، بخش کتاب کودک است، البته بخش دیگری از محوطه باز که چادر بزرگی نیز نصب شده نیز به کتاب کودک و نوجوان اختصاص یافته است.

فضای اینجا با دیگر غرفه ها کاملا متفاوت است در این ساعات روز بیشتر کودکان و نوجوانان به همراه دیگر همکلاسی ها و اولیای مدرسه، در قالب اردو به سی و یکمین نمایشگاه کتاب آمده اند، ورودشان به محوطه نمایشگاه با سر و صدای زیادی همراه است برخی با یکدیگر بلند شعر می خوانند و برخی دیگر بدو بدو برای تماشا و یا خرید کتاب از این طرف به آن طرف می روند.

* کتاب کادویی

مسئولان یکی از غرفه های فروش کتاب کودکان، تغییر فرهنگ برای خرید کتاب در خانواده ها به عنوان هدیه را یکی از تغییرات خوب در سال های اخیر عنوان کرد و افزود: خوشبختانه این روزها چه در نمایشگاه و چه در کتاب فروشی ها شاهد هستیم، افراد برای کادو، جایزه فرزندان خود و دوستان و اقوامشان کتاب می خرند که کار بسیار خوبی است که امیدوارم با فرهنگ سازی افزایش یابد.

* کودکان به دنبال کتاب خون آشامی

مدیر یکی از غرفه کتاب کودکان که بیشتر به انتشار کتابهای با محتوای آثار مشاهیر ایرانی برای دوره سنی کودکان، مشغول است، با اشاره به کم بودن زمان مطالعه در میان ایرانیان گفت: متاسفانه مشکلات مالی و معیشتی سبب بی حوصلگی پدر و مادرها شده است.

وی ادامه داد: آنقدر والدین بخصوص مادرهای شاغل، خسته و بی حوصله به خانه باز می گردند که دیگر حوصله کتاب خواندن و زمان گذاشتن برای فرزندشان ندارند و تنها کاری که از دستشان بر می آید این است که یک گوشی موبایل یا تبلت را در اختیار فرزندشان بگذارند تا سرگرمشان کنند.

انتهای پیام/